توسعه کسب و کار

پروژه و تحقیق مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار، 35 صفحه،docx

Rate this post

دانلود پروژه و تحقیق مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار، 35 صفحه،docx

پروژه و تحقیق مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار، 35 صفحه،docx

پروژه و تحقیق مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار، 35 صفحه،docx

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 40550 تومان

بخشی از متن:

این تحقیق در مورد مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار در 35 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش و شامل مقدمه، تعریف،مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار،مهندسی مجدد فرایندها و فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار،Business Process Reengineering،BPR،مهندسی مجدد فرایندها ،فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار،مهندسی مجدد چیست،تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد،مهندسی مجدد و منابع می باشد.

فهرست

مقدمه. 3

مراحل BPR اولیه. 4

گام اول: تعیین دیدگاه کسب و کار و اهداف فرآیندی.. 4

گام دوم: شناسایی فرایندهای است که لازمست باز طراحی گردند. 5

گام سوم: درک و سنجش فرآیندهای موجود. 5

گام چهارم: تشخیص نقش IT. 5

گام پنجم: پیاده سازی نسخه آزمایشی.. 5

Radical BPR.. 5

اصول اجرای BPR نسخه اولیه Hammer و Champy. 6

رابطه BPR و فناوری اطلاعات6

نتایج اجرای نسخه اولیه  BPR.. 6

اجرای تغییرات در سازمانها عملا چه بازخوردی دارد؟ 7

دلایل شکست BPR.. 8

توسعه راهبردی منابع انسانی.. 9

تاریخچه‌ی مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار 12

مراحل BPR اولیه. 13

چرایی مهندسی مجدد فرآیند های کسب و کار BPR.. 19

خدمات ICS در مشاوره BPRش…. 19

تعریف BPR.. 20

BPR چه چیزی نیست؟ 29

مهندسی مجدد فرایند در مقابل پیشرفت مداوم. 29

تعریف فرایند. 29

تعریف یک فرایند کسب و کار 30

دلایل مهندسی مجدد. 30

به طور کلی عوامل مرتبط با موفقیت و شکست BPR عبارتند از: 30

ویژگی های مهندسی مجدد. 31

تمرکز بیشتر روی خودکار کردن فرایندهاست تا طراحی مجدد آنها؛ 37

منابع: 37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار(BPR)، به معنای تفکر مجدد، بازطراحی رادیکالی(اساسی)فرآیندهای کسب و کار ،جهت بهبود چشمگیر براساس شاخص های کلیدی عملکرد (هزینه، کیفیت و سرعت و …) است. ایده باز مهندسی فرآیند عبارت است از : کسب و کار موثرتر و کارآمد تر ، انعطاف پذیری و پاسخگویی بیشتر سازمانها برای سهام داران، مشتریان و کارمندان سازمان. به خدمت گرفتن ساختار سازمانی برای تسهیل گردش کار به شکل نابتر*(Leaner) و مناسبتر(Fitter) و در نهایت تولید و خدمت رسانی بهتر سازمانهاست.

* شیوه ساخت Lean، اصول بهبود مداوم بر پایه “حذف زواید” (عوامل اتلاف هزینه و زمان ) فرآیند است.

جنبش BPR با انتشار عمومی دو مقاله در سال ۱۹۹۰ شکل گرفت.Thomas H.DavenPort و James R.Short در این مقالات اظهار داشتند که طراحی مجدد فرآیند و استفاده از IT میتواند سازمانها را متحول و فرآیندهای کسب و کار را به طرز چشمگیری بهینه سازی کند. آنها BPR را “تحلیل و طراحی گردش کار و فرآیندها درون و میان سازمانها” تعریف کردند و ترکیب IT و طراحی مجدد کسب و کار را به این شیوه ، مهندسی صنایع جدید لقب دادند.

 

متودولوژی ۵ مرحله ای Davenport وShort ، برای BPR نسخه اولیه به شکل زیر تعریف شده بود:

 

مراحل BPR اولیه گام اول: تعیین دیدگاه کسب و کار و اهداف فرآیندی

این متدولوژی با وضع چشم انداز و اهداف فرایند آغاز می شود. به عبارت دیگر، به جای تمرکز بر فعالیت ها و وظایف، به منظور حذف گلوگاه های فرایند ( آنگونه که در متدولوژی های بهبود قبلی اتفاق می افتاد) بایستی باز طراحی بر روی کل فرایند انجام شود، تا چشم انداز و اهداف فرایند محقق گردد.

گام دوم: شناسایی فرایندهای است که لازمست باز طراحی گردند

 این مرحله شبیه به مرحله تحلیل پارتو(Pareto) در متدولوژی TQM است. به جای بازطراحی تمام فرآیندها ، تنها فرآیندهای کلیدی و موثر، طراحی مجدد میشوند.

گام سوم: درک و سنجش فرآیندهای موجود

مرحله سوم، شامل درک و سنجش فرآیندهای موجود، به منظور مشخص نمودن عارضه های آن ها می باشد. این تشخیص، با هدف ” تعیین مقیاسی برای سنجش بهبودهای آتی” صورت می پذیرد.

گام چهارم: تشخیص نقش IT

این مرحله تلاش برای تشخیص نقش IT در طراحی مجدد فرآیندهاست، بنیانگذاران BPR اعتقاد داشتند با اهرم IT ، میتوان انتخابهایی برای ساخت فرآیندهای طراحی مجدد داشت.

گام پنجم: پیاده سازی نسخه آزمایشی در این مرحله، یک نسخه آزمایشی از فرآیند پیاده سازی میشود. این نسخه آزمایشی بیش از برنامه های کاربردی IT ، در سازمانهای کسب و کار توسعه پیدا میکند و بعنوان پایه جهت بهبود تکرارشونده، پیش از پیاده سازی کامل مو

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

پروژه و تحقیق مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار، 35 صفحه،docx

Loading

digital-marketer.ir
دیجیتال مارکتر

درباره digital-marketer.ir

عاشق یادگیری در حوزه بازاریابی دنیای دیجیتال با سابقه 11 سال فعالیت اینترنتی , سئو , تولید محتوا و فروش هزاران محصول در فضای وب فارسی و هزاران عبارت در صفحه اول گوگل متخصص در فروش انفجاری محصولات فروشگاه های اینترنتی.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها