توسعه کسب و کار

پاورپوینت , کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک ,41 اسلاید , pptx

Rate this post

دانلود پاورپوینت , کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک ,41 اسلاید , pptx

 پاورپوینت  کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک 41 اسلاید  pptx

پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک 41 اسلاید pptx

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 78975 تومان

بخشی از متن:

این پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک با عناوین زیر
معایب کسب و کار – تجارت الکترونیک
مزایای تجارت الکترونیک
مدل ها
مراحل تجارت الکترونیکی
چارچوب های پیاده سازی تجارت الکترونیک
تفاوت E-Commerce و E-Business
تعاریف تجارت الکترونیک E-Commerce
تعاریف کسب و کار الکترونیک

مقدمه

•كسب و كار الكترونیک ( E-Business ) عنوان يكي از زير مجموعه هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالايي را تجربه كرده است. به طوري كه رويكرد سياست اكثر موسسات تجاري در پذيرش و به كارگيري كسب و كار الكترونيك در جهت ورود به بازارهاي جهاني و جذب مشتريان جديد موثر و كارا در اين راستاست .

•تجارت الکترونیک ( E-Commerce ) مفهوم و جریان نیرومندی است که جوامع کنونی را دستخوش تغییرات زیادی نموده است . تجارت الکترونیکی از نمونه های قابل لمس پیشرفت های شگرف تکنولوژی فناوری اطلاعات در عرصه اقتصاد تجارت می باشد . این مدل از تجارت به دلیل مزایای فراوانی که برای جوامع انسان دارد ، به سرعت در حال همه گیر شدن است . می توان با قاطعیت ادعا کرد که تجارت الکترونیکی خیلی از محدودیت ها و نواقص تجارت سنتی را از پیش رو برداشته است .

تعاریف کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS :

كسب و كار الكترونيكي( E-Business) به عنوان يك مفهوم شامل تر از تجارت الكترونيك تلقي ميگردد و علاوه بر داد و ستد الكترونيكي كالا و خدمات، در بر دارنده مفاهيمي چون خدمات به مشتري، همكاري با شركاي تجاري و هدايت معاملات تجاري مي باشد .

بازار الكترونيك يك محل فيزيكي نيست بلكه يك فضا در شبكه مي باشد. فروشنده ها و خريداران در يك فضاي الكترونيكي يكديگر را ملاقات مي نمايند، و تمامي عمليات مورد نياز مانند نقل و انتقال پول بين بانكها فضاي الكترونيكي انجام مي گيرد

تعاریف کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS :

üE-Business= EC + BI + CRM + SCM + ERP
•( EC) : تجارت الكترونيكي
•( BI ) : هوشمندي شركتها
•( CRM ) : مديريت روابط با مشتري
•( SCM ) : مديريت بر زنجيره تامين
•( ERP ) : برنامه ريزي منابع شركت

**به طور خلاصه كسب و كار الكترونيكي تلفيق سيستم ها و فرآيندها و زنجيره هاي تامين و كل بازار با استفاده از اصول و فن آوري هاي مرتبط با استفاده از ابزار اينترنت مي باشد

تعاریف تجارت الکترونیک E-Commerce :

واژه تجارت الکترونیکی به تجارت از طریق شبکه اینترنت برای خرید ، سفارش کالا و خدمات گفته می شد ، اطلاق گردید . ( کریمی و نصیری مفخم ، 1392 )

تجارت الکترونیک به معنی خرید ، فروش ، مبادله کالا ، خدمات و اطلاعات آن ها از طریق شبکه های کامپیوتری ( اینترنت ) مبتنی بر پایه پردازش و انتقال الکترونیکی داده ها شامل : صدا ، متن و تصویر است .

تفاوت E-Commerce و E-Business :

تجارت الکترونیکی ، به معنای خرید و فروش از طریق اینترنت است و بیشتر جنبه تجاری و مالی دارد ، اما کسب و کار الکترونیکی به هر گونه معامله الکترونیکی( مانند تبادل اطلاعات در یک سازمان ) گفته می شود که شامل تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی نیز است .

کسب و کار الکترونیکی ، همچنین شامل یک میزبان از فعالیت های مرتبط از جمله خرید برخط ، اتوماسیون نیروی فروش ، مدیریت زنجیره تامین ، سیستم های پرداخت الکترونیکی و مدیریت سفارش است .

**در تجارت الکترونیکی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کار داخلی و یا معاملات درون سازمانی و معاملات بین شرکت ها یا سازمان ها و افراد استفاده می شود ، اما در کسب و کار الکترونیکی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور افزایش کسب و کار یک نفر استفاده شده است .

تجارت ایده ای انتزاعی است که به فعالیتهای خرید و فروش کالا و خدمات اشاره دارد، در حالیکه کسب و کار به معنای فیزیکی تری است که می تواند تحت مالکیت یک فرد باشد

چارچوب های پیاده سازی تجارت الکترونیک

•تجارت الکترونیک از 3 سطح اصلی یا همان چارچوب تشکیل شده است ، که برای داشتن تجارت الکترونیک موفق وجود این چارچوب ها الزامی است :

•1 – زیر ساخت

•شامل سخت افزار ، نرم افزار ، پایگاه های داده ای بر روی بستر شبکه و اینترنت

•2 – خدمات

•شامل دامنه گسترده ای از خدمات است که توانایی یافتن و ارائه اطلاعات را فراهم می کند

•بینی و تدارک مستقیم کالاها و خدمات تجاری وابسته به اطلاعات است .

•3 – محصولات و ساختار های تجارت الکترونیک

•شامل پیش بینی و تدارک مستقیم کالاها و خدمات تجاری وابسته به اطلاعات است .

مراحل تجارت الکترونیکی

1 – ایجاد ویترین بر روی شبکه جهانی برای بازدید کنندگان تا اطلاعات محصولات و خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهند .

2 – شامل توسعه و گسترش مرحله اول بوده و وب سایت شرکت تبدیل به یک پایگاه داده ای ( Data Base ) قوی شده و برای نگهداری و ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت

•3 – برقراری امکان تعامل در این مرحله کاربران امکان تعامل با مدیر سایت را خواهند داشت .

•4 – در این مرحله امکان پرداخت اینترنتی برای کاربر فراهم می شود .

•5 – مرحله آخر که به مرحله یکپارپگی معروف است، سیستم های واسطه ای میان فروشنده و خریدار با سیستم های موجود در سازمان و یا شرکت به حالت یکپارپگی کامل در خواهند آمد .

مدل ها

Business To Business – تجارت الکترونیکی بین

دو بنگاه

B2B یکی از اولین خرید و فروش معاملات الکترونیکی است هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب می کند .

تجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطه ها را نیز شناسایی کنند .

مزایای تجارت الکترونیک

+بستر مناسب اطلاعاتی و ارتباطی
+حذف مناسب واسطه ها
+سفارشی کردن محصولات و خدمات پشتیبانی قو
+پیدایش بازار های جدید برای تولیدکنندگان و افزایش قدرت خریدارا
+پیدایش موسسات اقتصادی نوپا و رقابت سراسری
+نزدیک شدن ارتباطات
+دستیابی به بازارهای جدید
+افزایش میزان فروش و سود
+حذف هزینه هایی مانند تهیه کاغذ، چاپ، بروشور و کاتالوگ
+کاهش هزینه های معاملاتی و تدارکاتی
+بهبود مدیــریت بر روابط مصرف کننده، عرضه کننده و کارکنان

معایب کسب و کار – تجارت الکترونیک

-مسئله امنیت، امکان ورود به سیستم های شما از طریق ایمیل ، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره .

– اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم که موجب از دست دادن کنترل می گردد .

– مشکلات و هزینه های به روز بودن با فناوری هایی که به سرعت پیشرفت می کنند .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

پاورپوینت , کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک ,41 اسلاید , pptx

Loading

digital-marketer.ir
دیجیتال مارکتر

درباره digital-marketer.ir

عاشق یادگیری در حوزه بازاریابی دنیای دیجیتال با سابقه 11 سال فعالیت اینترنتی , سئو , تولید محتوا و فروش هزاران محصول در فضای وب فارسی و هزاران عبارت در صفحه اول گوگل متخصص در فروش انفجاری محصولات فروشگاه های اینترنتی.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها