دانلود پاورپوینت , پرسشنامه تهيه و تدوين طرح کسب و کار , 94 اسلاید , pptx
پاورپوینت پرسشنامه تهيه و تدوين طرح کسب و کار 94 اسلاید pptx
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 68850 تومان
بخشی از متن:
پاورپوینت با موضوع پرسشنامه تهيه و تدوين طرح کسب و کار با 94 اسلاید با عناوین زیر
بخش معرفي
ب- مشخصات شركت
نام شركت
نوع شركت سهامي خاص
شماره ثبت
تاريخ ثبت
خلاصه مديريتي
الف- مقدمه
در جوامع پيشرفته امروزي بيشترين كارها از طريق اينترنت اعم از خريد، رزرو بليط و ديدن مكانهاي مختلف دنيا و … انجام ميگيرد و در همين موضوع كسبوكارهايي كه از طريق اينترنت انجام ميشود از اهميت بالايي برخوردار ميباشد كه توانسته در جايگاه پردرآمدترين كسبوكارهاي دنيا قرار بگيرد.
در كشور ايران نيز استفاده از اينترنت به طور چشمگيري افزايش يافته و ميتوان در مواردي همچون خدمات الكترونيكي بانكها و بحث يارانهها اشاره كرد.
ب- فرصتها
در اين طرح فرصتهاي زيادي براي شركت وجود دارد كه يكي از برجستهترين آنها قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد ميباشد و مابقي فرصتها كه در ادامه توضيح داده خواهد شد.
خدمات
اين شركت خدمات گستردهاي را براي مسافران(متقاضي) فراهم كرده است و باعث جلوگيري از سردرگمي مسافران (وضع كنوني) ميشود، در نتيجه مسافرت به مشهد هدفمند و با برنامهريزي ميشود.
استفاده از بهترين هتلها و خدمات و ديدن تمام مكانهاي ديدني اعم از مذهبي- تفريحي- ورزشي- تاريخي مشهد از برجستهترين خدمات ميباشد.
ج- خدمات
خدمات به دو بخش تقسيم ميشود :
كه بسته به نوع انتخاب تور (درجه1- درجه2- درجه3) نوع هتلها و ديگر خدمات فرق ميكند
د- بازار هدف (علل انتخاب)
اين شركت به دليل قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) بازار وسيعي را براي خود تصور ميكند، ميتوان به كل ايران و كشورهاي اسلامي بخصوص كشورهاي حاشيه خليج فارس كه داراي ديني يكسان با ايران ميباشند اشاره كرد.
و- استراتژيها
و- استراتژيها
مدل كسبوكار
الف- مدل كسبوكار
بطور كلي مدل يك توصيف ساده از يك پديده يا فرآيندي پيچيده ميباشد. با توجه به اين تعريف بيان يك كسبوكار و فرآيندها و سيستمهاي آن و گشايش پيچيدگيها و مسائل و مشكلات بر سر راه آن بگونهاي مبين مدل كسبو كار است.
هر طرح يا ايدهاي نياز به يك نوع مدل كسبوكار دارد. با توجه به اين طرح، مدل كسبوكاري كه براي آن نياز ميباشد مدل فابر است كه در چهار حوزه (حوزه خدمات- حوزه سازماني- حوزه تكنولوژي- حوزه مالي) تعريف شده است.
برنامه بازاريابي
الف- بررسي صنعت گردشگري در جهان
امروزه گردشگری یکی از پررونقترین فعالیتهای اقتصادی جهان است. این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریعتر نسبت به سایر بخشهای اقتصادی و با ایجاد فرصتهای شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی میشود. امروزه گردشگری به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را (صادرات نامرئی) نام نهادهاند.
**در تقسیمبندی مهمترین منابع درآمدزایی در جهان، صنعت اکتشاف نفت و پس از آن صنعت خودروسازی و در رتبه سوم گردشگری و جذب گردشگر قرار دارد.
طبق آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی، در فاصله سالهای ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۵ گردشگری بین المللی، شاهد رشد فزایندهای شد و حجم اقتصادی آن از 1/2 میلیارد دلار آمریکا به بیش از ۶۲۲ میلیارد دلار افزایش یافت. همچنین گردشگری در سال ۲۰۰۷ توانسته است 3/1 درصد از تولید ناخالص ملی جهان را به خود اختصاص دهد.
ج- بررسي ميزان تقاضا و رشد آن
در آخرين گزارش شوراي جهاني سفر و گردشگري (WTTC) اقتصاد گردشگري در ايران تا سال 2019 را مطلوب ندانسته است كه اين پيشبيني به دلايل ذكر شده در قسمت ”بررسي صنعت گردشگري در ايران“ ميباشد.
با اين وجود در شهر مشهد هرساله شاهد افزايش مسافرت به اين شهر ميباشيم كه به خاطر دلايل خاص (وجود مكانهاي مذهبي و …) شهر مشهد را از ايران به گونهاي جدا كرده است و فرصت خوبي را براي شركت بوجود آورده است.
تقسيمبندي بازار
هدف از مسافرت را ميتوان بعنوان يك نوع تقسيمبندي بيان كرد. اهداف كلي مسافراتها به اين شرح ميباشد:
شهر مشهد با دارا بودن مكانهاي مذهبي بخصوص حرم مطهر امام رضا (ع) و مكانهاي تفريحي و ورزشي و همچنين مكانهاي ديدني تاريخي بسيار ميتواند تمام اهداف مسافرت مسافر را برآورده كند.
د- تقسيمبندي بازار
در تقسيمبندي ديگر ميتوان خود مسافر را به چند دسته تقسيم كرد :
هركدام از اين دستهها شرايط و تسهيلات خودش را ميخواهد، بعنوان مثال مسافران خارجي جذابيت و راحتي بسيار را مدنظر دارند از سوي ديگر براي مسافران حقوقي مسايل مالي بسيار مهم است.
و- بررسي وضعيت رقبا
با توجه به ايده جديدي كه در اين طرح وجود دارد، آژانسهاي مسافرتي به اين شكل در مشهد موجود نميباشد.
اما رقباي موجود را ميتوان آژانسهاي مسافرتي كه در شهرهاي ديگر مستقر ميباشند و براي مشهد تور ايجاد ميكنند دانست، كه به علت دوري از مشهد و به نوعي ناآشنا بودن و نداشتن تمركز و امتيارت و موارد جديدي كه در اين طرح مدنظر است نميتوانند رقيب جدي و بزرگي براي شركت محسوب شوند و اين شركت ميتواند در مدت بسيار كوتاهي بخش زيادي از مسافرتهاي به مقصد مشهد را انجام دهد.
معرفي و فروش تورها
الف- نيازهاي متقاضي(مسافر)- ويژگيهاي خدمات
نيازهاي مسافران بستگي به نوع مسافر (داخلي- خارجي- حقوقي) دارد كه ميتوان به صورت كلي به موارد زير اشاره كرد :
نيازهاي متقاضي(مسافر)- در مقابل شركت با ارائه خدمات در سطح بسيار عالي اعم از اسكان در هتلهاي مناسب و قيمت كم تور و … تمام نيازهاي متقاضيان را برآورده مينمايد.
ب- هدفهاي كانال معرفي
هدفهاي كانال معرفي مي توان در چند بخش مشخص كرد اعم از رسانه- اينترنت و … كه در قسمت تبليغات به طور كامل توضيح داده ميشود.
ج- نوع تبليغات
تامين منابع انساني
در اين طرح نياز به نيروهاي متخصص ميباشد و لذا استراتژي شركت در جذب نيروي انساني، استخدام نيروهاي متخصص و داراي سابقه مفيد در رابطه با آژانسهاي مسافرتي ميباشد كه اين كار با مشاوره گرفتن از افراد باتجربه و همچنين راههاي ديگر كه توضيح خواهد داده شد محقق ميشود.
ب- شرايط و رديفهاي شغلي و ميزان حقوق آنها
در ابتدا شروع كار طرح افرادي كه در جدول آورده شده است نياز ميباشد، ولي در ادامه كار شركت در سالهاي آينده مسلماً نياز به افرادي بيشتري براي امور مختلف ميباشد كه اقدام به جذب آنها خواهد شد
- هوش مصنوعی در تبلیغات - آبان 16, 1403
- روش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتی - تیر 5, 1403
- مدیریت بازاریابی(پاورپوینت ) - تیر 5, 1403