آموزش های حرفه ای بازاریابی

پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تاثیرگذار بر ادراک مشتریان

Rate this post

دانلود پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تاثیرگذار بر ادراک مشتریان

پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تاثیرگذار بر ادراک مشتریان

پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تاثیرگذار بر ادراک مشتریان

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 0
قیمت: 130000 تومان

بخشی از متن:

پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تاثیرگذار بر ادراک مشتریان


دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید: 62 اسلاید

قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :

مگا مارکتینگ چیست؟
مگا مارکتینگ (Megamarketing) گسترش بازاریابی فراتر از خریدار به اشخاص ثالثی است که معاملات را تحت تاثیر قرار می دهند (یا مسدود می کنند). این احزاب ثالث شامل اتحادیه های کارگری، موسسات فرهنگی، گروه های اصلاح طلب، بانک ها و – مهم تر از همه – دولت ها هستند.
این امر به ویژه از نظر تجارت بین المللی مهم است، جایی که دولت های ملی ممکن است سیاست های اقتصادی حمایت گرایانه را اعمال کنند که مانع از ورود شرکت های خارجی به بازارهای آنها شود. چنین سیاست دولتی نشان دهنده یک “شخص ثالث” است که تجارت بین خریداران و فروشندگان را مسدود می کند. بنابراین آن طرف باید مماشات («فروخته») شود تا تجارت مورد نظر انجام شود.
اگرچه این اصطلاح در سال 1986 توسط فیلیپ کاتلر، عضو آکادمیک بازاریابی ابداع شد. بازاریابی از طریق سیاست یک روش بسیار قدیمی تر است. تا زمانی که کشورها تعرفه های تجاری حمایت گرایانه وضع کرده اند، کسب وکارهای قدرتمند و گروه های تجاری برای تصویب قوانینی که به نفع آنها باشد، لابی می کنند. با این حال، امروزه، بیشتر ادبیات مگا مارکتینگ به لابی کردن دولت برای حذف تعرفه ها (و سایر موانع تجارت) اختصاص دارد.
مگا مارکتینگ برای چه نوع مشتریانی موثر است؟
بازاریابی مگامارکتینگ نه مشتریان اصلی، بلکه متوجه اشخاص ثالثی است که بر ادراک و توانایی مشتریان برای خرید محصولات شرکت تاثیر می گذارند. اینها شامل سیاستمداران، کارمندان دولت، آژانس های نظارتی، گروه های ذینفع خاص، رسانه های ملی و رهبران افکار هستند.
در یک بازار بالقوه، برخی گروه ها مخالف یک کسب و کار هستند، برخی از آن حمایت می کنند، و بسیاری دیگر که علاقه ای ندارند. هدف از این کمپین بازاریابی کلان، جلب رضایت یا متقاعد کردن مخالفان، گردآوری حامیان، و تبدیل حامیان بی علاقه اما بالقوه به متحدان است.
چه کسی مگا مارکتینگ را اجرا می کند؟
تاثیرگذاری بر دولت ها موضوع ساده ای نیست و می تواند به راحتی بیش از ارزش یک شرکتِ متوسط ​​هزینه داشته باشد. در نتیجه، بازاریابیِ مگا در درجه اول ابزاری برای شرکت های بزرگ با فعالیت های بین المللی، یا ائتلاف هایی از شرکت هایی است که می توانند به طور مشترک قدرت سیاسی لازم برای طرح ادعای خود را احضار کنند.
مثال و نمونه مگا مارکتینگ
پپسی یک نمونه کتاب درسی از بازاریابی بزرگ در هند است (بازار کوکاکولا در سال 1977 از آن خارج شد). در دهه 1980، پپسی کمپینی را در سطوح مختلف دولت هند آغاز کرد که دارای مقررات و موانع آشکاری بود که مانع ورود یا سرمایه گذاری شرکت های خارجی در بازار هند شد.
اولین پیشنهاد آنها به هند شامل تسهیل صادرات نوشیدنی های هندی در ازای حق واردات پپسی بود. پس از رد این موضوع در سال 1985، PepsiCo مشوق های بیشتری برای ارتقای رشد اقتصادی هند ارائه کرد. پس از سه سال مبارزات انتخاباتی (شامل 20 بحث پارلمانی، 15 بررسی کمیته و 5000 مقاله در مطبوعات)، سرانجام به بازار هند دسترسی پیدا کردند.
با این حال، تلاش های بازاریابی بزرگ PepsiCo به نتیجه نرسید. در سال 1990، در واقع برای هند علیه محدودیت های تجاری پیشنهادی در ایالات متحده لابی کرد. ایالات متحده عقب نشینی کرد و PepsiCo حسن نیت بیشتری با دولت هند به دست آورد. این شرکت همچنین به سرمایه گذاری در ایجاد چاه ها و دیگر منابع آب آشامیدنی پاک در سرتاسر هند ادامه داد.
با این حال، دولت هند تنها مانع موفقیت نبود. درست در سال 2010، یک فعال سیاسی کمپینی را برای حمله به پپسی کو آغاز کرد. و ادعا کرد که این شرکت به هندی ها نوشیدنی های مسموم می فروشد که هرگز در کشورهای دیگر نمی فروشند. تلاش های کلان مارکتینگ ادامه دارد – که اکنون در تلاش برای مقابله با چنین حملاتی نه تنها دولت، بلکه رسانه ها و رهبران افکار هند را درگیر می کند.
یک کمپین مگا مارکتینگ چگونه ایجاد می شود؟
ابزارهای زیادی برای یک کمپین مگا مارکتینگ در دسترس هستند و از ترکیب یا همه موارد زیر استفاده می کنند:
لابی گر ها
متخصصانی هستند که منافع یک شرکت را به مقامات دولتی و سازمان های مربوطه نشان می دهند که بر تجارت آن شرکت تاثیر می گذارند. مانند وکلایی که در جنبه های خاص قانون تخصص دارند، لابی گران در دانستن اینکه کجای دولت باید نظارت کنند و برای کسب بهترین نتایج پیام ارسال کنند، متخصص هستند. آنها ممکن است منافع شرکت های فردی یا کل صنایع را نمایندگی کنند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تاثیرگذار بر ادراک مشتریان

Loading

digital-marketer.ir
دیجیتال مارکتر

درباره digital-marketer.ir

عاشق یادگیری در حوزه بازاریابی دنیای دیجیتال با سابقه 11 سال فعالیت اینترنتی , سئو , تولید محتوا و فروش هزاران محصول در فضای وب فارسی و هزاران عبارت در صفحه اول گوگل متخصص در فروش انفجاری محصولات فروشگاه های اینترنتی.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها