توسعه کسب و کار

پاورپوینت مدیریت استراتژیک فصل نهم استراتژی جهانی ، تطبیق مدل کسب و کار

Rate this post

دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک فصل نهم استراتژی جهانی ، تطبیق مدل کسب و کار

پاورپوینت مدیریت استراتژیک فصل نهم استراتژی جهانی ، تطبیق مدل کسب و کار

پاورپوینت مدیریت استراتژیک فصل نهم استراتژی جهانی ، تطبیق مدل کسب و کار

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 62
قیمت: 30000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

فصل نهم : استراتژی جهانی ، تطبیق مدل کسب و کار
مدیر ی ت استراتژیک
مقدمه
شرکتهای کمی وجود دارند که توانایی ورود به تمام بازارهایی که در مقابلشان گشوده میشود را دارند حتی بزرگترین شرکتهای جهان همچون جنرال الکتریک و نستله نیز باید اقدامات استراتژیک را در انتخاب بازارهایی که میخواهند در آن به فعالیت بپردازند مورد ملاحظه قرار دهند. بررسی سوابق شرکتها نشان میدهد که انتخاب جذابترین بازارهای خارجی ، بهترین زمان ورود به این بازارها ، انتخاب شرکای مناسب و سطح سرمایه گذاری در بازارها برای بسیاری از شرکتها امر دشواری است. حتی موفق ترین شرکتهای جهانی نیز اغلب موارد قابل توجهی را در سرمایه گذاری هایشان در کشورهای خارجی از دست دادند و مجبور به عقب نشینی و ترک کل کشور یا منطقه شدند. و این مسئله به دلایلی همچون حرکتهای استراتژیک بد موقع یا تغییرات سریع شرایط رقابتی اتفاق افتاد.
انتخاب بازار جهانی
مشکلات انتخاب بازار جهانی و ورود به آن :
تفاوتهای فرهنگی که منجربه برآورد بیش ازحدشرکتها از میزان تقاضای محصولات یا قدرت برندشان می شود.
تفاوتهای ادری که موجب کند شدن طرحهای توسعه ای شرکت ، کاهش توانایی شرکت در جذب افراد با استعداد و افزایش هزینه کسب و کار می شود.
فاصله جغرافیایی که بر اثر بخشی ارتباط و هماهنگی تاثیر می گذارد.
فاصله اقتصادی که مستقیما بر درآمدها و هزینه ها تاثیر می گذارد.
ایجاد حضوری جهانی فرایندی زمان بر بوده و نیازمند دسترسی به منابع قابل توجهی می باشد.
نهایتا ارزیابی جهانی فرصتهای بازار مستلزم دیدگاهی چند بعدی می باشد.
اندازه گیری جذابیت بازار جهانی
چهار عامل کلیدی در انتخاب بازار جهانی :
اندازه بازار و نرخ رشد – ثروت اقتصادی یک کشور و داده های جمعیت شناختی آن را می توان از منابع گونا گونی همچون دولتها ، سازمانهای چند ملیتی همچون سازمان ملل یا بانک جهانی و شرکتهای مشاوره ای که متخصص در امر هوش اقتصادی یا ارزیابی ریسک هستند بدست آورد.
زمینه های نهادی یک کشور یا منطقه خاص – خانا و همکارانش چهارچوبی پنج بعدی برای ترسیم زمینه های نهادی به وجود آوردند. آنها بیان می کنند که باید موارد زیر را در یک کشور با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرارداد :
الف) سیستمهای سیاسی و اجتماعی .
ب) میزان باز بودن بازارها.
ج) بازارهای محصول.
د) بازار کار.
ه) بازارهای سرمایه.
محیط رقابتی یک منطقه – تعداد ، اندازه و کیفیت شرکتهای رقیب در یک بازار هدف خاص میتواند بر توانایی یک شرکت جهت ورود موفقیت آمیز به یک بازار و رقابت سود آور اثرگذار باشد.
فاصله فرهنگی ، اداری ، جغرافیایی و اقتصادی یک بازار از سایر بازارهایی که شرکت در آن خدمت رسانی می کند. – مثال شرکت لوازم آرایشی ماری کی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

پاورپوینت مدیریت استراتژیک فصل نهم استراتژی جهانی ، تطبیق مدل کسب و کار

Loading

digital-marketer.ir
دیجیتال مارکتر

درباره digital-marketer.ir

عاشق یادگیری در حوزه بازاریابی دنیای دیجیتال با سابقه 11 سال فعالیت اینترنتی , سئو , تولید محتوا و فروش هزاران محصول در فضای وب فارسی و هزاران عبارت در صفحه اول گوگل متخصص در فروش انفجاری محصولات فروشگاه های اینترنتی.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها