پاورپوینتبازاریابی درتوییتر با رویکرد قدرتمندترین شبکه اجتماعی برای مدیریت ذهن مخاطبان
پاورپوینت”بازاریابی درتوییتر با رویکرد قدرتمندترین شبکه اجتماعی برای مدیریت ذهن مخاطبان”
توییتر یکی از بزرگترین و مهمترین شبکههای اجتماعی دنیاست که ماهیت و کاربران خاصی دارد و به عنوان یک بستر تبلیغاتی نیز میتوان به خوبی از آن استفاده کرد. اما واقعا توییتر چیست و تبلیغات در این شبکه اجتماعی به چه صورت است.
اصولا شبکههای اجتماعی با اهداف خاصی طراحی و عرضه میشوند. به عنوان مثال لینکدین شبکه اجتماعی کسب و کارها، مدیران و متخصصان است یا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی سرگرمکننده برای به اشتراکگذاری تصاویر جذاب از زندگی روزمره افراد است. در این بین یکی از شبکههای اجتماعی شناخته شده در دنیا که کاربران بسیار زیادی دارد توییتر است که حجم زیادی از محتوا به صورت متنی، تصویری و ویدویی در آن منتشر میشود. امروز میخواهیم بیشتر از توییتر و تبلیغات در آن بگوییم.
معرفی شبکه اجتماعی توییتر
توییتر (Twitter) در واقع شبکه اجتماعی همه افراد است که توسط جک دورسی در سال ۲۰۰۶ راهاندازی شده است، ولی بیشتر افراد سرشناس، سیاستمداران، سلبریتیها، مدیران، کارشناسان حوزههای مختلف و خبرنگاران در آن حضور دارند. ویژگی این شبکه اجتماعی حجم زیاد تبادل توییتها در طول روز است که بیشتر آنها به صورت متنی بوده و نشان میدهد که بیشتر کاربران در لحظه روی این شبکه اجتماعی فعالیت میکنند.
با اینکه توییتهای شما شامل محدودیت کاراکتر میشود، اما همچنان توییتر یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شبکههای اجتماعی دنیاست که هشتگهای آن ترند روز هستند و طرفداران زیادی دارند. فعالیت در توییتر اصول خودش را دارد، ضمن اینکه لحن افراد در این شبکه اجتماعی بیشتر راحت و خودمانی است و توییتهای شما به ۲۸۰ کاراکتر محدود شده است. این شبکه اجتماعی بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد و توییتر به معنای جیکجیک یا چهچهه است.
تبلیغات در توییتر چگونه است؟
با اینکه شاید این گونه به نظر برسد که سبک فعالیت توییتر با دیگر شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین یا اینستاگرام متفاوت است و خیلی نمیتوان در آن فعالیت تبلیغاتی جدی داشت، ولی این طور نیست و تبلیغات در توییتر نیز پلنهای ویژه خودش را دارد که بسیاری از کمپانیهای بزرگ از آن استفاده میکنند. البته برای اکانتهای شخصی نیز امکان تبلیغ کردن وجود دارد.
شما میتوانید به سه شکل زیر تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی انجام دهید که البته باید سراغ پلنهای پولی بروید:
توییتهای تبلیغاتی: در این توییتها مشخصا آگهی و محتوای تبلیغاتی قرار دارد و به همین دلیل در نتایج جستجو و تایم لاین افراد بالاتر در توییتهای دیگر قرار میگیرند.
تبلیغات حسابهای کاربری: امکان تبلیغ اکانتها در توییتر نیز وجود دارد و حتی افراد میتوانند با این روش اکانت شخصی خودشان را به دیگران معرفی کنند و برای جذب فالورئهای بیشتر در بالای نتایج جستجو و تایم لاین قرار بگیرند.
ترندهای تبلیغاتی: این ترندها که معمولا با هشتگها مشخص میشوند نیز طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل توییتر مهمترین و داغترین مباحث را در صدر نشان میدهد.
راههای افزایش ROI با تبلیغات توییتر
موضوع بازگشت سرمایه مهمترین هدف هر تبلیغی است و در نتیجه باید در مورد تبلیغات توییتر نیز این موضوع را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید ROI خود را بالاتر ببرید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
زندگی در لحظه: بیشتر اتفاقات توییتر در لحظه رخ میدهد و اگر طرحهای فوری و دارای محدودیت زمانی دارید، این شبکه اجتماعی یکی از بهترین بسترهای اطلاعرسانی است.
استفاده از اعداد: مانند هر جای دیگری استفاده از اعداد نیز در توییتر جادو میکند و خیلی زود باعث جلب توجه کاربران خواهد شد. اعداد کمک میکند از محدودیت کاراکترهای توییتر بهترین استفاده را ببرید و روی مخاطبان تاثیر بیشتری نیز داشته باشید.
بهروز باشید: بهروز بودن و موجسواری در توییتر خیلی جواب میدهد. بنابراین از ترندهای روز با خبر باشید و کاری کنید که مخاطبان بیشتر درگیر شما شوند.
پرسیدن سوال و برگزاری نظرسنجی: مهمترین هدف در توییتر افزایش میزان تعامل است. بنابراین با پرسیدن سوال و برگزاری نظرسنجی تا میتوانید میزان تعامل و مشارکت کاربران را افزایش دهید تا در نهایت بیشتر محتوای شما را ببینند.
از عکس و ویدیو استفاده کنید: المانهای بصری و استفاده از تصویر، ویدیو و ایموجیها کمک میکند تا نرخ بازنشر و اثرپذیری توییتهای شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و در نتیجه ROI تبلیغاتتان بیشتر شود.
سخن پایانی
توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی سریع، پرتکاپو و بهروز، یکی از بهترین گزینهها برای استفاده در بازاریابی محسوب میشود. در عین حال، بازاریابی در توییتر نیز مشابه با هر روش دیگری از بازاریابی مستلزم برنامهریزی، داشتن استراتژی و طی مراحل و توجه به نکات خاصی است که در این مطلب به مهمترین آنها اشاره کردیم. ترکیب نکات بالا با خلاقیت و نوآوری میتواند به آمیزه موفقیت آمیزی تبدیل شود که باعث افزایش فروش و رشد روزافزون کسبوکار شما خواهد شد.
نقش توییتر در دیجیتال مارکتینگ
مبانی بازاریابی در توییتر
نحوه تعامل با کاربران توییتر
چرا توییتر یک ابزار بازاریابی مهم است؟
قدرت اختصار در پیامرسانی
آنالیز دادهها
چرا توییتر مارکتینگ؟
مخاطبان ومحصولات شما
برندسازی بزرگ در توییتر
نحوه فعالیت در توییتر باید چگونه باشد؟
۱۶ روش برای جذب مخاطب بیشتر در توییتر
استراتژی بازاریابی توییتر چگونه تعیین میشود؟
نقش توییتر در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
راهنمای استفاده از توییتر برای کسب و کارها
تبلیغ در توییتر، یکی از بهترین روشهای بازاریابی آنلاین!
افزایش ترافیک سایت با استفاده از توییتر
بازاریابی توییتر : نحوه استفاده از توییتر برای مشاغل
استفاده از تجزیه و تحلیل توییتر برای بازاریابی با توییتر
چهار دلیل وجود دارد که شما باید از تجزیه و تحلیل توییتر استفاده کنید
تبلیغات در توییتر چه مزایایی دارد؟
منظور از آنالیز رقبا چیست؟
انواع کمپینهای تبلیغات در توییتر
بازاریابی در توییتر؛ چگونه با استفاده از توییتر برای کسبوکارمان بازاریابی کنیم؟
چگونه یک استراتژی بازاریابی در توییتر تدوین کنیم؟
مراحل و نکات قابل توجه برای بازاریابی در توییتر
۱۱ نکته ساده اما مهم که همه برندهای موفق در تولید محتوای توییتر به کار می گیرند
نکات مهم بازاریابی توییتر
نحوه تنظیم استراتژی بازاریابی توییتر
ارزش های بازاریابی توییتر برای کسب و کارها
PESTELآنالیز تحلیل عوامل محیطی درتوییتر
تحلیل فرصت ها تهدیدات .نقاط قوت و ضعف در توییترحضور گسترده آنلاین با برخی اشکالات
تحلیل ۵ نیروی پورتر درتوییتر
مزیت های رقابتی توییتر
با ۱۹۲ اسلاید تخصصی و۸۴صفحه ورد pdf
”
- روش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتی - تیر 5, 1403
- مدیریت بازاریابی(پاورپوینت ) - تیر 5, 1403
- تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری( ppt ) - تیر 5, 1403