بهترین مقالات بازاریابی

پاورپوینتبازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری درتحقیق و توسعه وپیشرفت دربازار پیچیده امروز

Rate this post

پاورپوینتبازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری درتحقیق و توسعه وپیشرفت دربازار پیچیده امروز

پاورپوینت”بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری درتحقیق و توسعه وپیشرفت دربازار پیچیده امروز

پاورپوینت"بازاریابی-به-سبک-هواوی-با-رویکرد-سرمایه-گذاری-درتحقیق-و-توسعه-وپیشرفت-دربازار-پیچیده-امروزسرمایه گذاری کلان در تحقیق و توسعه،رمز موفقیت استراتژیک هواوی است.
تاریخچه و معرفی شرکت هواوی

هواوی یک کمپانی چند ملیتی است که زمینه فعالیت اصلی‌اش شبکه، تجهیزات ارتباطی و ارایه خدمات است. هرچند که عموم ایرانیان هواوی را به عنوان شرکت چینی تولید کننده گوشی موبایل می‌شناسند و گوشی موبایل هواوی برای ایرانیان از دیگر زمینه‌های فعالیت مجموعه هواوی پر رنگ تر است. بنابر مطالب منتشر شده در ویکی پدیا (اکونومیست)، هواوی الان بزرگترین شرکت ارایه دهنده سرویس‌های ارتباطی در جهان است. هواوی در سال ۱۹۸۷ توسط رن ژنگفی پایه گذاری شد و به عنوان تولید کننده تجهیزات مخابراتی کار خود را شروع کرد. مجموعه هواوی امروزه بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر کارمند دارد. آمار جالب توجه اینجاست که حدود نیمی از این افراد در بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه شرکت مشغول‌اند. بخش تحقیق و توسعه هواوی در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه فعال است. معنی کلمه هواوی در زبان چینی به عبارت “دستاورد چینی” قابل تعبیر است. کمپانی هواوی خود ترجیح می‌دهد برند هواوی با تلفظ “wah-way” – “وا وی” خوانده شود.

دو سری معروف از محصولات گوشی هواوی وجود دارند، سری اسند و سری هانر. اسند به معنای اوج گرفتن و هانر به معنای افتخار است. نامگذاری سری اسند، پر بیراه نیست و می‌توان ادعا نمود هواوی در دنیای تبلت و گوشی موبایل با سری اسند مطرح شد و به اوج خود رسید. شرکت هواوی تمرکز زیادی بر صرفه جویی در روند تولید و افزایش بهره وری دارد. به طوریکه با توجه به قیمت تمام شده گوشی هواوی در بازار جهانی، می‌توان گفت هواوی کاملا به این هدف دست یافته است. با سیاست بهره وری و کاهش هزینه تولید، قیمت گوشی هواوی همواره در حد پایین‌تری نسبت به گوشی سامسونگ و گوشی سونی و دیگر سازندگان تلفن همراه بوده است. در کنار منصفانه بودن قیمت گوشی و تبلت هواوی، تجربه چندین ساله نشان داده است که از لحاظ کارایی و کیفیت، محصولات هواوی با بیشتر برندهای مشابه قابل رقابت هستند. هرچند که گوشی هواوی به گوشی قابل قبول معروف است.

در سال ۲۰۰۶ مجموع فروش جهانی هواوی به حدود ۱۱ میلیارد دلار آمریکا رسید. این رقم در سال ۲۰۰۹ به ۲۰ میلیارد دلار رسید. سود حاصله شرکت هواوی در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۵ میلیارد دلار آمریکا بوده است. هواوی امروزه با شرکت‌هایی مانند وودافون، تی موبایل و موتورولا قراردادهای همکاری نزدیکی دارد.

هواوی علاوه بر گوشی موبایل و تبلت، در زمینه مودم‌های همراه و گجت‌های پوشیدنی نیز فعالیت‌هایی داشته است.
سرمایه گذاری کلان در تحقیق و توسعه،رمز موفقیت استراتژیک هواوی است.
تاریخچه و معرفی شرکت هواوی

هواوی یک کمپانی چند ملیتی است که زمینه فعالیت اصلی‌اش شبکه، تجهیزات ارتباطی و ارایه خدمات است. هرچند که عموم ایرانیان هواوی را به عنوان شرکت چینی تولید کننده گوشی موبایل می‌شناسند و گوشی موبایل هواوی برای ایرانیان از دیگر زمینه‌های فعالیت مجموعه هواوی پر رنگ تر است. بنابر مطالب منتشر شده در ویکی پدیا (اکونومیست)، هواوی الان بزرگترین شرکت ارایه دهنده سرویس‌های ارتباطی در جهان است. هواوی در سال ۱۹۸۷ توسط رن ژنگفی پایه گذاری شد و به عنوان تولید کننده تجهیزات مخابراتی کار خود را شروع کرد. مجموعه هواوی امروزه بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر کارمند دارد. آمار جالب توجه اینجاست که حدود نیمی از این افراد در بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه شرکت مشغول‌اند. بخش تحقیق و توسعه هواوی در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه فعال است. معنی کلمه هواوی در زبان چینی به عبارت “دستاورد چینی” قابل تعبیر است. کمپانی هواوی خود ترجیح می‌دهد برند هواوی با تلفظ “wah-way” – “وا وی” خوانده شود.

دو سری معروف از محصولات گوشی هواوی وجود دارند، سری اسند و سری هانر. اسند به معنای اوج گرفتن و هانر به معنای افتخار است. نامگذاری سری اسند، پر بیراه نیست و می‌توان ادعا نمود هواوی در دنیای تبلت و گوشی موبایل با سری اسند مطرح شد و به اوج خود رسید. شرکت هواوی تمرکز زیادی بر صرفه جویی در روند تولید و افزایش بهره وری دارد. به طوریکه با توجه به قیمت تمام شده گوشی هواوی در بازار جهانی، می‌توان گفت هواوی کاملا به این هدف دست یافته است. با سیاست بهره وری و کاهش هزینه تولید، قیمت گوشی هواوی همواره در حد پایین‌تری نسبت به گوشی سامسونگ و گوشی سونی و دیگر سازندگان تلفن همراه بوده است. در کنار منصفانه بودن قیمت گوشی و تبلت هواوی، تجربه چندین ساله نشان داده است که از لحاظ کارایی و کیفیت، محصولات هواوی با بیشتر برندهای مشابه قابل رقابت هستند. هرچند که گوشی هواوی به گوشی قابل قبول معروف است.

در سال ۲۰۰۶ مجموع فروش جهانی هواوی به حدود ۱۱ میلیارد دلار آمریکا رسید. این رقم در سال ۲۰۰۹ به ۲۰ میلیارد دلار رسید. سود حاصله شرکت هواوی در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۵ میلیارد دلار آمریکا بوده است. هواوی امروزه با شرکت‌هایی مانند وودافون، تی موبایل و موتورولا قراردادهای همکاری نزدیکی دارد.

هواوی علاوه بر گوشی موبایل و تبلت، در زمینه مودم‌های همراه و گجت‌های پوشیدنی نیز فعالیت‌هایی داشته است.

دانلود فایل

 

Loading

digital-marketer.ir
دیجیتال مارکتر

درباره digital-marketer.ir

عاشق یادگیری در حوزه بازاریابی دنیای دیجیتال با سابقه 11 سال فعالیت اینترنتی , سئو , تولید محتوا و فروش هزاران محصول در فضای وب فارسی و هزاران عبارت در صفحه اول گوگل متخصص در فروش انفجاری محصولات فروشگاه های اینترنتی.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها