دانلود مقاله با عنوان کسب و کارهای روستایی
مقاله با عنوان کسب و کارهای روستایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 35580 تومان
بخشی از متن:
8 صفحه word |فونت tahoma سايز 12| قابل اجرا در آفيس 2007 و نسخه هاي جديدتر|قابل ويرايش و آماده چاپ
بخشي از تحقيق
بسیاری از کشورهای توسعه نیافته – بویژه در مناطق روستايی – میتوانند با به کار گرفتن مجموعهای از فناوریهای طبيعي و اصولي و اثربخش که هزینه سرانه اندکی دارند، در دسترساند و باعث آلودگی محیط زیست نمیشوند، مسیر توسعه اقتصادی طبيعي را بپیمایند؛از این فناوریها میتوان به منابع انرژی تجدیدپذیري همچون سلولهای خورشیدی و بیوگازها، فناوریهای ارتباطی ارزانقیمت (تلفنهای رادیويی) و فناوریهای مالی و اقتصادی اشاره کرد. استفاده از این فناوریها ارزان است و نیازمند دانش تخصصی سطح بالايی نیست.
۲۰) فرهنگسازی از مهمترین و زیربنايیترین اموری است که باید برای توسعه روستاها و توسعه کارآفرینی در آنها صورت گیرد. کارآفرینی نیازمند فرهنگ خاصی است که پرورش آن بسیار سخت است و نیازمند تلاشی بلندمدت است.
توانايی درک تغییرات و کشف فرصتها، مشارکت و کار گروهی، خلاقیت و نوآوری، روحیه استقلالطلبی و مسئولیتپذیری، مخاطرهپذیری و مخاطرهجويی، از عناصر اصلی سازنده این فرهنگاند و نمیتوان تنها با اجراي برنامههای کوتاهمدت و ضربتی به آنها دست یافت.
بهترین راهکارهای توسعه فرهنگ کارآفرینی در روستاها، ارتقای سواد کارآفرینی روستانشینان با برنامههای آموزشی و ترویجی گوناگون است.
همچنين تدوین ساختار و معماری مشاغل روستايی و آموزش یکی از رویکردهای آموزشی نوین و اثربخش است. توسعه سواد خواندن و نوشتن (سواد عمومی و پایه) راهگشای مسائل روستايی خواهد بود. توسعه مجموعهای از سوادهای فرهنگی، فناوری و اطلاعاتی باعث توانمندی توسعه و بهرهبرداری از کسب و کارها و منابع كمكرساني ميشود.
۲۱) سه راهبرد اساسی برای توسعه کارآفرینی روستايی وجود دارد كه عبارتاند از:
1ـ جذب کسب و کارها از دیگر مناطق (بخصوص مناطق شهری) به روستاها که در مجموع و از نگاه ملی چندان مفید نیست.
2ـ حفظ و توسعه کسب و کارهای موجود با سیاستهای حمایتی که در بيشتر موارد سیاستگذاران و مدیران کشور به آن توجهی نمیکنند.
3ـ حمایت از ایجاد و توليد کسب و کارهای جدید از مناطق روستايی که بيشتر مورد نظرند اما نیازمند برنامهریزی منسجم و بلندمدت هستند.
۲۲) بهنظر نمیرسد هیچ گروهی مستعدتر از فارغالتحصیلان روستازاده برای امر کارآفرینی روستايی باشد. ایجاد شرایطی مناسب برای فعالیت و جذب این افراد به فضاهای روستايی از مهمترین مسائل پیشروی مدیران توسعه روستايی است. از دیگر اهداف مورد نظر میتوان به اين موارد اشاره کرد:
ایجاد شهرکهای کسب و کار (صنعتي)، ایجاد مراکز رشد روستايی و پارکهای کارآفرینی، اعطای تسهیلات و امکانات به آنها، دادن آموزشهای کارآفرینی به آنها، ایجاد آموزشگاههای گوناگون، ایجاد مراکز آموزشی، تحقیقاتی و علمی در مناطق روستايی مستعد و تقویت ارتباطات این گونه مراکز با روستاها.
۲۳) ایجاد فضای مدیریت مشارکتی در روستاها و همراه کردن آنان در تصمیمگیریهای صورتگرفته درباره آنان از مهمترین سازوکارهای توسعه روستايی و بسط کارآفرینی است. روحیه مشارکتجويی در توسعه منطقه خود، از مهمترین الزامات و محرکهای کارآفرینی روستايی به شمار میآید که با گسترش مردمسالاری در روستاها ايجاد میشود.
شوراها از مهمترین سازوکارهای این امر هستند. کمک به ایجاد تعاونیها و مشارکت در فرآیند تکامل و موفقیت آنان از مهمترین اقدامهاي دولتها محسوب میشود.
- هوش مصنوعی در تبلیغات - آبان 16, 1403
- روش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتی - تیر 5, 1403
- مدیریت بازاریابی(پاورپوینت ) - تیر 5, 1403