دانلود زندگی نامه جک ولش رازهای موفقیت او و 25 درس رهبری کسب و کار از جک ولش بخش اول و دوم تعداد اسلاید:88
زندگی نامه جک ولش رازهای موفقیت او و 25 درس رهبری کسب و کار از جک ولش بخش اول و دوم تعداد اسلاید:88
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: پاورپوینت
تعداد صفحات: 88
حجم فایل: 6046
قیمت: 69000 تومان
بخشی از متن:
“جان اف . ولش Jack Welch متولد 1935 ایالت ماساچوست آمریکا، ابتدا به عنوان یک مهندس شیمی وارد شرکت جنرال الکتریک شد. بعدها او در سمت مدیر عامل این شرکت به مدت 20 سال (2001-1981) در این شرکت رهبری کرد و در اثر تلاشهای او ارزش شرکت جنرال الکتریک از 13 میلیارد دلار به صدها میلیارد دلار ارتقا پیدا کرد.”
تردیدی نیست که جک ولش در مدرسه، در دانشگاه و در شرکتهای پیشتاز جهان جک ولش شد. او در جامعه ای جک ولش افسانه ای شد که در آن تولید یعنی خدمت ، یعنی افتخار. و پیشتاز بودن یعنی همه چیز. در چنین فضاهایی است که مدیران، کارگران و کارآفرینان متولد می شوند و بالنده.
مهارتهای رهبری جک ولش در دنیا به عنوان درس و الگو تدریس میشود. در ادامه 25 نکته رهبری را از قول او بخوانید:
درس یک : رهبری کنید
واقعیت این است که مدیران با دستورات عجیب و غریب خود کارها را پیچیده می کنند. شما رهبری کنید. رهبران الهام میبخشند. دقت داشته باشید که این نکته دقیقا در امتداد اصل تفویض اختیار و باز کردن دست زیر دستان برای تصمیم گیری به موقع و پرهیز از بروکراسی است.
رهبران افرادی هستند که با یک دورنمای واضح از چگونگی بهتر انجام دادن کارها الهام بخش دیگران هستند.
«چیزی که ما به دنبال آن هستیم وجود رهبرانی در هر سطح از سازمان است که بتوانند به کارمندان انرژی و انگیزه لازم را بدهند، به آنها انگیزه لازم را بدهند و الهام بخش باشند تا اینکه آنها را سست کنند، افسرده سازند و مدام کنترل نمایند.»
درس 2- کمتر مدیریت کنید
ما با دیدن افرادی که کارهایشان را بدون اینکه مدیریت به آنها چیزی گفته باشد انجام می دهند، شگفت زده می شویم. در اقتصاد دانش محور ، افراد باید خود تصمیماتشان را بگیرند. مدیریت کمتر، بهتر مدیریت کردن است.
نظارت، کنترل و بوروکراسی شدید روح رقابت پذیری شرکت را می کشد. مدیران ضعیف قاتلان تجارت هستند، آنها قاتلان مشاغل هستند شما نمی توانید اعتماد افراد را مدیریت کنید. کار شما این است که تصویر بزرگ (دورنما) را ببینید. سعی نکنید بر همه مدیریت کنید. گرفتار جزئیات نشوید طوری که جزئیات ذهن شما را پر کند، بلکه کاری کنید که دیگران برای تحقق دورنمای شما فعالیت کنند. اطراف خود را با انسان های بزرگ پرکنید و به آنها اعتماد داشته باشید تا آنها به بهترین نحو در سازمان شما تاثیر مثبت بگذارند.
درس 3- چشم انداز بسازید
رهبران با یک دورنمای مناسب از چگونگی انجام بهتر کارها الهام بخش دیگران هستند. رهبر خوب یک دستورالعمل قدم به قدم برای کارگران تهیه نمی کند. بهترین رهبران کسانی هستند که ایده های جدید خلق می نمایند و چشم اندازی ایجاد می کنند که الهام بخش دیگران برای انجام کارها است.
درس 4- ساده سازی کنید
ساده انگاشتن مسائل یکی از کلیدهای تجارت است. «پیام های ساده راحت تر انتقال می یابند، طرح های ساده تر راحت تر به بازار راه می یابند و حذف درهم ریختگی، تصمیم گیری سریع را ممکن می سازد.»
درس 5- کمتر رسمی باشید
شما اکنون باید درک کنید چقدر اهمیت دارد که نوعی حالت غیررسمی بودن را در سازمان حفظ کنید به طوری که مانند یک کلاس آموزشی باشد تا در آن به راحتی بتواند عقاید مورد علاقه رییس را به چالش طلبید.
درس 6- به دیگران انرژی بدهید
رهبری واقعی از کیفیت دورنمای شما و توانایی شما در تشویق دیگران برای نمایش عملکرد خارق العاده سرچشمه می گیرد. یکی از کلیدهای تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ در تجارت این است که بتوانیم کاری کنیم کارمندان از انجام کارشان لذت ببرند. اما اکنون می دانیم که بهره وری واقعی و نامحدود از کجا نشات می گیرد. سرچشمه اصلی بهره وری، تیمی از افراد هستند که رقابت پذیری، آزادی عمل دارند، پر از انگیزه اند و به آنها پاداش درخور تعلق می گیرد.
درس 7 – با واقعیت روبه رو شوید
با واقعیت روبه رو شوید و سپس با قاطعیت عمل کنید. اغلب اشتباهات رهبران از این ناشی می شود که نمی خواهند با واقعیت روبه رو گردند و سپس در مورد آن دست به اقدام ملی بزنند. روبه رو شدن با واقعیت اغلب به معنی گفتن و انجام دادن چیزهایی است که مورد پسند همه نیستند، اما فقط با دست و پنجه نرم کردن با واقعیت است که شرایط ممکن است بهتر شود.
درس 8 – به تغییرات به عنوان یک فرصت نگاه کنید
بزرگ ترین واقعیت در دنیای تجارت، تغییر است، «تمایل به تغییر یک توانایی است، حتی اگر به این معنی باشد که برای مدتی قسمتی از سازمان را در سردرگمی غوطه ور کنیم… آمادگی در مقابل تغییرات هم روحیه بخش است و هم مفرح.»
درس 9 – افکار خوب را از دیگران دریافت کنید
افکار جدید شریان حیاتی تجاری هستند. «امروزه پنداشت مفید این است که کسی، در جایی یک ایده بهتر دارد و این لازم است که بفهمیم چه کسی ایده بهتری دارد، آن را یاد بگیریم و به سرعت آن را به کار ببندیم.»
درس 10- پیگیری کنید
در مورد تمام کارها پیگیر باشید. پیگیر بودن یکی از معیارهای کلیدی برای موفقیت در یک تجارت است. استراتژی پیگیری کارها در تجارت راه را برای موفقیت سازمان شما هموار می کند.
درس 11 – از شر بوروکراسی خلاص شوید
راه مهار قدرت افراد این است که «آنها را آزادتر بگذارند، وظایف غیرضروری مدیریتی را از دوش آنها بردارید، قید و بندهای بوروکراسی را از پای آنها باز کنید و موانع مربوط به وظایفشان را از پیش روی آنها بردارید.»
درس 12 – مرزها را حذف کنید
به منظور اطمینان یافتن از اینکه افراد برای رسیدن به غیرممکن ها آزاد هستند، شما باید هر چیزی را که راه آنها را سد می کند از میان بردارید. «بی مرزی»، یک سازمان باز و فاقد بوروکراسی و یا هر چیز دیگری را که از جریان آزاد افکار، افراد و تصمیمات و … جلوگیری می کند، در بر می گیرد. غیررسمی بودن، لذت بردن از انجام کار و سرعت، صفات بارزی هستند که در یک سازمان بدون مرز یافت می شوند.»
درس 13- به ارزش ها اولویت دهید
زیاد بر روی اعداد تمرکز نکنید. «اعداد دورنمای سازمان نیستند، اعداد محصولات سازمان هستند.» بر روی ارزش های زیبای ساختن یک تیم، اشتراک عقاید و انگیزه دادن به دیگران تمرکز کنید.
درس 14- رهبر تربیت کنید
رهبرانی تربیت کنید که چهار صفت بارز رهبری (E4) را داشته باشند. انرژی، انرژی دادن، برش و اجرا، همچنین رهبرانی که بر ارزش های منسجم ساختن یک تیم، اشتراک عقاید و انگیزه دادن به دیگران تمرکز کنند.
درس 15- فرهنگ یادگیری را خلق کنید
شرکت خود را تبدیل به یک سازمان یادگیرنده کنید تا جریان آزاد تبادل افکار و ارتباطات آغاز گردد. «مزیت رقابتی یک شرکت این است که تمایل و توانایی یادگیری مستمر از هر منبعی و هر جایی و به کارگیری سریع آن را داشته باشد.»
درس 16 –همه را به کار بگیرید
تجارت درباره به کارگیری هوش و توانایی همه افراد است، راه انجام این کار دادن آزادی و مسئولیت بیشتر به افراد است.
درس 17- به هر کس در تیم یک نقش بدهید
مدیران باید یاد بگیرند تا در قالب یک تیم کار کنند. مدیران میانی مجبورند تا عضو تیم شوند و نقش مربی را بر عهده بگیرند. با مدیرانی که نمی خواهند در قالب تیم قرار بگیرند، برخورد کنید.
درس 18- گسترش دهید
اهداف را گسترش دهید. «ما دریافتیم که با رسیدن به اهدافی که غیرممکن به نظر می رسیدند، ما در واقع غیرممکن را انجام داده ایم، وقتی ما کاملا به هدفمان نرسیم، کارمان را با رسیدن به چیزی بیشتر از آنچه در غیر این صورت انجام می دادیم، به پایان رسانده ایم.»
درس 19- به افراد اعتماد به نفس بدهید
نیروی کاری تربیت کنید که دارای اعتماد به نفس باشد. اعتماد عنصر حیاتی هر سازمان یادگیرنده است. نسخه درمان برای پیروزی، سرعت، سادگی و اعتماد به نفس است. افرادی که اعتماد به نفس دارند آماده پذیرش عقاید خوب فارغ از منبع آن می باشند و تمایل دارند که آنها را با دیگران سهیم شوند. «همان طور که سرعت برگرفته از سادگی است، سادگی بر پایه اعتماد به نفس است.»
درس 20- تفریح داشته باشید
تفریح باید یک عنصر اصلی در استراتژی شما باشد. هیچ کس نباید کاری انجام دهد که از آن لذت نمی برد. اگر شما هر روز صبح پرانرژی از خواب برنمی خیزید و برای مقابله با چالش های پیش رو انگیزه ندارید می توان نتیجه گرفت که شما در یک مسیر و شغل اشتباه قرار دارید.
درس 21-شماره 1 یا 2 باشید
«وقتی شما در بازار شماره 4 یا 5 باشید، هنگامی که شماره 1 عطسه می کند شما ذات الریه می گیرید. وقتی شماره یک باشید، سرنوشتتان در دست خودتان است. شماره چهار ها همواره در خطر نابودی اند. آنها اوقات سختی را می گذرانند. جنرال الکتریک بسیاری از این شماره یک ها را دارد.»
درس 22- کیفیت همیشگی
«ما نه تنها می خواهیم دورنمای رقابت را به واسطه بهتر بودن از رقبایمان دگرگون سازیم، بلکه این کار را به نوعی دیگر و با بالا بردن سطح استانداردهای کیفیت، انجام دهیم. ما می خواهیم کیفیتی خاص و ارزشمند برای مشتریان و پراهمیت برای موفقیتشان ارائه دهیم تا محصولاتمان تنها گزینه ارزشمند واقعی برای انتخاب باشند.»
درس 23- همواره بر روی نوآوری تمرکز کنید
« شما مجبورید تا بر نوآوری و ظهور رقبای جدید تمرکز کنید. شما مجبورید با هزینه کمتر محصول بیشتری توسط سرمایه های خود تولید کنید. از افزایش متناوب هزینه ها اجتناب کنید و در جستجوی یک جهش و پیشرفت سریع و بزرگ باشید.» اکنون اصول بنیادی باید شامل آموزش و اطلاعات بیشتر، سرعت های بالاتر و تکنولوژی پیشرفته تر برای تولید باشد.
درس 24- سرعت همیشگی
سرعت همه چیز است، سرعت عنصر ضروری برای رقابت پذیری است. «سرعت، سادگی و اعتماد به نفس به شدت در هم تنیده اند. با ساده سازی سازمان و تزریق روحیه، شما بنیان سازمانی را پایه ریزی کرده اید که سرعت را در تار و پود شرکت وارد کرده است»
درس 25- مانند یک شرکت کوچک رفتار کنید
شرکت های کوچک مزیت های رقابتی بزرگی دارند. آنها منظم، ساده و غیررسمی هستند. آنها با علاقه شدید به کارشان و به سخره گرفتن بوروکراسی پیشرفت می کنند. شرکت های کوچک به وسیله فکرهای خوب رشد می کنند. بدون توجه به این که آن فکر از کجا آمده، آنها به همه احساس نیاز می کنند، همه را به کار می گیرند و افراد را بر اساس تاثیرشان در کسب پیروزی ارتقا می دهند و یا حذف می کنند. شرکت های کوچک رویاهای بزرگ دارند و از شکست نمی هراسند.
- روش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتی - تیر 5, 1403
- مدیریت بازاریابی(پاورپوینت ) - تیر 5, 1403
- تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری( ppt ) - تیر 5, 1403