آموزش های حرفه ای بازاریابی

خرید ارزان پروپوزال ارائه مدلی مناسب جهت بازاریابی گردشگری شیراز با توجه به مدل p7

Rate this post

دانلود خرید ارزان پروپوزال ارائه مدلی مناسب جهت بازاریابی گردشگری شیراز با توجه به مدل p7

خرید ارزان پروپوزال ارائه مدلی مناسب جهت بازاریابی گردشگری شیراز با توجه به مدل p7

خرید ارزان پروپوزال ارائه مدلی مناسب جهت بازاریابی گردشگری شیراز با توجه به مدل p7

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 39
قیمت: 38000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مقدمهبازاریابی گردشگری یکی از مهمترین مولفه های مدیریت بازاریابی در عصر حاضر است که شامل پیش بینی نیازها و جلب رضایت گردشگران فعلی و آتی است، به طوری که فعالان این حوزه را در رقابت جدی با یکدیگر قرار داده است. اهمیت این مفهوم تا بدان جاست که کشورهای پیشرفته فعالیت های مهمی برای تقویت آن انجام داده اند از قبیل: همکاری نزدیک با تمام کشورهای همسایه، توسعه بخش های بازار گردشگری، تشویق ورود گردشگران در تمام مواقع سال و در نهایت، هدایت منابع بازاریابی به بخش هایی از بازار که گرایش به خرج کردن بیشتر دارند. تمامی این اقدام ها حاکی از نقش مهم بازاریابی گردشگری در تعیین سیاست های کشورها دارد. از این جهت، مطالعه و بررسی این موضوع مهم و ضروری است و یکی از انگیزه های پژوهش حاضر نیز افزایش آگاهی و توجه به این مقوله ی مهم در کشورمان است.در این فصل به بررسی کلیات تحقیق پرداخته خواهد شد. به همین منظور ابتدا مساله پژوهش بیان می گردد و سپس به تشریح و بیان اهمیت موضوع پژوهش پرداخته خواهد شد. در ادامه نیز فرضیات و اهداف پژوهش بیان می گردد و متغیرها و مولفه های تحقیق بصورت مفاهیم نظری و عملیاتی تعریف می شود.بیان مسالهامروزه گردشگری در کشورهای مختلف، نیروی کلیدی پیشبرد و رشد اقتصادی کشور محسوب می شود (کیم و همکاران، 2006؛ لی و براهماسرین، 2013) و با فراهم آوردن فرصت های استراتژیک، علاوه بر رونق محلی، موجب اشتغال زایی و ایجاد درآمد و کاهش فقر نیز می شود (لاچر و اوه ، 2012). به خاطر اهمیت گردشگری و نقشی که برای آن در جهت پیشرفت توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قائل شده اند، مدیران و مسئولین منطقه ای و ملی در هرکجای دنیا برای گسترش این صنعت، برنامه ریزی و تلاش می نمایند (ژو ، 2013).صنعت گردشگری در حال حاضر جایگاه دومین صنعت بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است. با در نظر گرفتن جایگاه قابل توجه صنعت گردشگری، این صنعت می بایست از یک نظام بازاریابی قوی و متجانس با محیط بازار برخوردار باشد. هر چقدر سیستم مدیریت بازاریابی آن ها قوی تر و مناسب تر باشد، به همان اندازه نیز موفقیت بیشتری خواهند داشت. بازاریابی گردشگری، فرآیندی تعاملی است میان عرضه کنندگان و مصرف کنندگان (گردشگران) که طی آن کالاها و خدمات گردشگری در محیطی که خاص این صنعت است، مبادله می شود (قدیری معصوم و همکاران، 1392 به نقل از حیدری ، 1379). به عبارت دیگر، بازاریابی گردشگری مقوله ای جدید است که اشاره به شناسایی و پیش بینی نیازهای گردشگران و فراهم آوردن امکانات برای تامین نیازها و مطلع ساختن آنان و ایجاد انگیزه بازدید در آن ها دارد (براون ، 2009).در این بین، یکی از جنبه هایی که می تواند منشا بسیاری از تحولات برای توسعه پایدار صنعت گردشگری باشد، شناسایی دقیق وضع موجود از طریق بازاریابی گردشگری است. ناملموس بودن، ناپایداری، ناهمگونی، تفکیک ناپذیری و غیرتملکی بودن که از ویژگی های مهم این صنعت خدماتی محسوب می شود، لزوم استفاده از یک مدل ترکیبی بازاریابی را برای گردشگری آشکار می سازد (حیدری، 1387). مدل 7 پی آمیخته بازاریابی، یک از مباحث مورد توجه در بازاریابی گردشگری است که می تواند در صنعت گردشگری برای شناسایی وضع موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب، مورد استفاده قرار گیرد (قدیری معصوم و همکاران، 1392).در سال های اخیر در رابطه با بازاریابی، مطالعات زیاد و متنوعی صورت گرفته شده است اما، پژوهش های منسجمی در خصوص بازاریابی گردشگری، صورت گرفته نشده است. به همین دلیل به منظوردستیابی به سهم بیشتری از بازار جهانی در این صنعت، باید به دنبال راهکارهای منطقی و علمی مناسب بود که تنها از راه پژوهش و شناسایی عوامل موثر در زمینه گردشگری قابل حصول می باشند. درک پیچیدگی و تعدد عوامل مختلف در حوزه بازاریابی گردشگری و تلاش برای شناخت جنبه های گوناگون این عوامل از اهداف پژوهش حاضر است. عواملی همچون مولفه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از جمله مهمترین عواملی هستند که می توانند صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار دهند. ارائه الگویی مناسب و کارآمد جهت ارتقاء گردشگری در یک منطقه، می تواند در برنامه ریزی های خرد و کلان در این حوزه کمک شایانی بنماید. از اینرو با توجه به اینکه شهر شیراز یکی از نقاط اصلی کشور در حوزه گردشگری می باشد و دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان است و جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی ظرفیت های مطلوبی در اختیار دارد، در پژوهش حاضر این شهر انتخاب گردیده و به دنبال پاسخگویی به این سوال بودیم که: عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری شهر شیراز کدامند؟اهمیت و ضرورت پژوهش اهمیت و ضرورت انجام پژوهش در حوزه صنعت گردشگری از آنجا برجسته می شود که توجه داشته باشیم این صنعت به عنوان یکی از پیشروترین صنایع جهان و به عنوان یک نیروی محرکه قوی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، توانایی شکل دهی و دگرگونی ارگان های متعددی را داراست (لا و ژیانگ ، 2013)؛ از این رو میزان نیاز به تحقیق درباره بازاریابی گردشگری بیش از پیش مطرح می گردد. از آنجایی که بازاریابی پدیده ای جهان شمول بوده و برای جوامع در حال توسعه دارای اهمیت ویژه ای می باشد، رویکردی زیربنایی برای توسعه این صنعت باید اتخاذ گردد. در این راستا، شناسایی و تبیین عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری می تواند کمک شایانی به توسعه این رویکرد نماید. محققین بر اهمیت شناسایی عوامل بازاریابی در صنعت گردشگری شامل کالاها / خدمات، قیمت / هزینه، مکان / محل، ترویج / پیشبرد، ارتباط و مشارکت، مجموعه مسافرتی (امکانات)، برنامه ریزی و فرآیند، کارکنان و مصرف کنندگان / بازدید کنندگان، برای توسعه این صنعت و بهره برداری بهینه از آن در راستای ارتقای وضعیت اقتصادی کشورها اذعان دارند (کوک و بوز ، 2014). لازم به ذکر است که برخی از این عوامل بازاریابی گردشگری مرتبط با بازار رقابتی و تقاضای مصرف کننده، و برخی دیگر مبتنی بر ایجاد محیطی مطلوب برای مشتریان و کارکنان خدمات گردشگری می باشند. از این رو نیاز به بررسی این موضوع جهت شناسایی و دسته بندی آنها ضروری جلوه می نماید.علاوه بر این، در مورد فواید عملی تحقیق در خصوص صنعت گردشگری، تحقیقات نشان داده که مطالعه انگیزه های گردشگران خارجی و بررسی عوامل موثر در جذب آنان، دیدی را برای مسئولان و مدیران این صنعت فراهم می آورد تا بتوانند محصولات/خدمات خود را بهتر و هدفمندتر برنامه ریزی نموده و در جهت کسب درآمد بیشتر از این صنعت توسعه دهند (چن و همکاران ، 2013).درست است که از لحاظ موضوعی، یعنی بازاریابی گردشگری، تاکنون تحقیقاتی چند انجام شده است، اما مسئله ای که به ندرت در پژوهش های این حوزه به خصوص در داخل مورد بررسی قرار گرفته، ارائه مدلی برای شناسایی و تبیین عوامل موثر بر این صنعت است. به خصوص اینکه در این تحقیق سعی خواهد شد تا این عوامل از دیدگاه ها و زوایای گوناگون مورد مطالعه قرار گرفته تا چارچوبِ نهاییِ ارائه شده، قابل تعمیم به شهرهای مختلف کشور باشد و مختص شرایط و اقلیم خاص شیراز نباشد. علاوه بر این، جدید بودن این موضوع (یعنی ارائه مدل برای شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری) در داخل کشور، واضح است. گو اینکه این موضوع در خارج از کشور به دلیل سهم ویژه ی بازاریابی در سبد درآمد داخلی، به تعدد کار شده اما در داخل کشور به دلیل مشکلات متعدد در توسعه این صنعت، کسی روی آن به پژوهش نپرداخته است؛ به خصوص در مورد شهر شیراز که پتانسیل جذب تعداد زیاد گردشگر داخلی و خارجی را داراست، انجام تحقیقاتی با این مضامین همیشه جنبه نوآوری داشته و از دید محققین و مسئولین ضیربط مورد توجه قرار می گیرد.علاوه بر موارد مذکور، اهمیت بررسی بازاریابی گردشگری در جامعه این تحقیق یعنی شهرستان شیراز نیز بسیار مهم است. در حقیقت، ممکن است این موضوع در داخل کشور هم کار شده اما در جامعه پژوهش حاضر، مورد سهل انگاری محققین واقع شده است. توجه به ویژگی های خاص و برجسته شیراز، اهمیت تحقیق در این جامعه را بیش از پیش مطرح می کند. شیراز شهری با وسعت 340 کیلومتر مربع، با این که سومین شهر ایران از نظر گستردگی ارضی و ششمین شهر از نظر جمعیت یک و نیم میلیون نفری است، اما مقام نخست را از منظر گردشگری به خود اختصاص داده و از میان دیگر شهرهای کشور، پر جاذبه ترین نقطه ایران چه از سوی گردشگران داخلی و چه خارجی است. کلان شهری که از نگاه بسیاری نه قطب صنعتی می تواند باشد و نه تجاری؛ می تواند نقطه آغاز جذب توریست های بیشتر خارجی باشد و همه نگاه ها را از دورترین نقاط دنیا به سمت و سوی داشته های تاریخی خود جلب کند.لازم به ذکر است با توجه این که عوامل موثر بر ارتقا بازاریابی گردشگری در شیراز کمتر مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته است، تحقیق حاضر با ارائه چار چوبی نظری و همچنین مدلی انطباق یافته با آمیخته بازاریابی گردشگری در منطقه شهری و مطالعه موردی شهر شیراز راه را برای پژو هش هایی از این دست هموار می کند. بررسی و مطالعه عوامل موثر به شکل موردی و مشخص برای منطقه هدف گردشگری (شیراز) می تواند به عنوان یک الگوی معین، ملموس و کاربردی، قابل تعممیم به سایر مناطق مشابه در کشور باشد و نیز می تواند مبنای واقعی و عملی جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی منطقه ای و ملی فراهم آورد و پژوهش حاضر از این نظر مهم و ضروری محسوب می شود.نتایج نظری و عملی پژوهش حاضر می تواند در طراحی و ایجاد برنامه ای مدون برای ارتقای وضعیت بازاریابی گردشگری مفید بوده و فعالیت های تبلیغی و ترویجی کارآمدتری را در راستای ارتقای این صنعت، ارائه دهد. شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری به خصوص در شهری مانند شیراز، اطلاعات مفید و کاربردی ای را در اختیار مسئولان و مدیران از یک سو و محققین و اندیشمندان این حوزه از سوی دیگر قرار خواهد داد.در نهایت باید متذکر شد که برنامه ریزی و مدیریت بازاریابی گردشگری از طریق شناسایی عوامل موثر برآن موجب فراهم آمدن یک چارچوب مناسب برای جذب و جلب گردشگر و کسب درآمد در مقیاس محلی، ملی، منطقه ای و جهانی می شود. چنانچه عوامل موثر مورد نظر، به درستی شناسایی و دسته بندی شوند می توانند آثار بسیار مثبتی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و به ویژه اقتصادی داشته باشد. بدین منظور، پژوهش حاضر سعی داشته که با بررسی و طبقه بندی عوامل موثر بر ارتقا بازاریابی گردشگری در شهر شیراز، راهکار هایی را برای بهبود صنعت گردشگری و افزایش درآمد حاصل از آن ارائه نماید.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

خرید ارزان پروپوزال ارائه مدلی مناسب جهت بازاریابی گردشگری شیراز با توجه به مدل p7

Loading

digital-marketer.ir
author-avatar

درباره digital-marketer.ir

عاشق یادگیری در حوزه بازاریابی دنیای دیجیتال با سابقه 11 سال فعالیت اینترنتی , سئو , تولید محتوا و فروش هزاران محصول در فضای وب فارسی و هزاران عبارت در صفحه اول گوگل متخصص در فروش انفجاری محصولات فروشگاه های اینترنتی.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها