توسعه کسب و کار

تحقیق درباره تعريف کسب و کار

Rate this post

دانلود تحقیق درباره تعريف کسب و کار

تحقیق درباره تعريف کسب و کار

تحقیق درباره تعريف کسب و کار

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 45100 تومان

بخشی از متن:

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 36 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

مقدمه :

نويسندگان مختلف، تعاريف متفاوتي از کسب و کار دارند. در واژه نامه‌ي آکسفورد[1]، کسب و کار به معني خريد و فروش و تجارت آمده است. در واژه نامه‌ي لانگ من[2]، کسب و کار به فعاليت پول در آوردن و تجارتي که از آن پول حاصل شود، گفته مي‌شود.

به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتي از مشغوليت و به طور عام، شامل فعاليت‌هايي است که توليد و خريد کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر مي‌گيرد.

بنابراين با توجه به تعاريف ياد شده مي توان دريافت که کسب و کار با خريد و فروش کالاها، توليد کالاها يا عرضه ي خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد.  با توجه به تعاريف ياد شده، ويژگيهاي کسب و کار، عبارتند از:

 کسب و کار روستايي

اكنون توسعه‌ی روستايي بيش از گذشته با پديده‌ی كارآفريني سرو كار دارد. مؤسسات و شخصيت‌هاي رواج دهنده‌ی توسعه‌ی روستايي، كارآفريني را به منزله‌ی يك مداخله‌ی راه‌بردي مي‌دانند كه مي تواند فرايند توسعه‌ی روستايي را تسريع بخشد اما به نظر مي‌رسد كه همگي آنها بر نياز به گسترش بنگاه‌هاي اقتصادي روستايي نيز توافق دارند. آژانس‌هاي توسعه، كارآفريني روستا را به عنوان يك نيروي اشتغال‌زاي بزرگ، سياست‌مداران آن را همچون يك راه‌برد كليدي براي جلوگيري از ناآرامي در مناطق روستايي، و كشاورزان، آن را وسيله‌اي براي بهبود درآمد خويش مي‌دانند.به اين ترتيب، كارآفريني از نقطه نظر تمام اين گروه‌ها به عنوان وسيله‌اي براي بهبود كيفيت زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي و ابزاري براي تثبيت اقتصاد و محيطي سالم تلقي مي‌گردد. در شرايط وجود يك سمت‌گيري كارآفرينانه در قبال توسعه‌ی روستايي، اين موضوع پذيرفته مي‌گردد كه كارآفريني، يك نيروي مركزي براي نيل به رشد و توسعه اقتصادي است. بدون آن، ديگر عوامل توسعه به هدر رفته و تلف مي‌شود؛ با اين حال، پذيرش اين نكته نمي‌تواند به تنهايي به توسعه‌ی روستايي و پيشبرد فعاليت‌هاي اقتصادي بيانجامد. كارآفريني در نواحي روستايي در جستجوي تركيب واحدي از منابع، هم در درون و هم در خارج از فعاليت‌هاي كشاورزي است. مثال‌هاي متنوعي از كاربردهاي غيركشاورزي منابع موجود همچون: گردشگري، آهنگري، درود گري، ريسندگي و مثال‌هايي از تنوع بخشي به فعاليت‌هاي نه چندان وابسته به كشاورزي در زمينه‌هاي منابع آب، اراضي جنگلي، ساختمان، مهارت‌هاي موجود و توانمندي‌هاي محلي وجود دارد كه همگي با كارآفريني روستايي متناسب است. تركيب كارآفرينانه‌ی اين منابع در رشته فعاليت‌هايي همچون: تسهيلات گردشگري، ورزش و اوقات فراغت، آموزش فني و حرفه‌اي، خرده فروشي و عمده فروشي، فعاليت‌هاي صنعتي (در سطح مهندسي و استاد كاري)، خدمات مشاوره‌اي، توليدات با ارزش افزوده بالا ( همچون گوشت، شير، فرآورده‌هاي چوبي و ساير فعاليت‌هاي خارج از مزرعه تجلي مي‌يابد.

 كارآفريني روستايي اساساً تفاوتي با كارآفريني در شهر ندارد جز اينكه بايد آن را در فضاي روستا تصور نمود. پترين (1994) كارآفريني روستايي را مجموع سه گزاره ذيل تعريف مي‌نمايد:

آنچه در مجموع مي‌توان براي تعريف مقوله كارآفريني روستايي بكار برد عبارتست از:

”بكارگيري نوآورانه منابع و امكانات روستا در راستاي شكار فرصت‌هاي كسب ‌و كار“

اين نوع کسب و کارها با توجه به اندازه‌ي کوچک روستاها، در مقياسي کوچک هستند و اغلب بين 10-20 نفر بوده و با توجه به غالب بودن فعاليت‌هاي کشاورزي و کارگاهي از کارايي خاصي برخوردارند. با توجه به تغييرات عصر کنوني و ورود به جامعه‌ي اطلاعاتي، کسب و کارهاي روستايي نيز در نوع دچار تغيير و تحول شده‌اند و انواع کسب وکارهاي خدماتي، توليدي، صنعتي و فناوري اطلاعات  در آن ديده مي‌شود.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

تحقیق درباره تعريف کسب و کار

Loading

digital-marketer.ir
دیجیتال مارکتر

درباره digital-marketer.ir

عاشق یادگیری در حوزه بازاریابی دنیای دیجیتال با سابقه 11 سال فعالیت اینترنتی , سئو , تولید محتوا و فروش هزاران محصول در فضای وب فارسی و هزاران عبارت در صفحه اول گوگل متخصص در فروش انفجاری محصولات فروشگاه های اینترنتی.

بازگشت به لیست
قدیمی تر پاورپوینت با موضوع مراكز رشد و راهکارهای محصول محوری دستاوردهای پژوهشی “,
 پاورپوینت با موضوع
پاورپوینت با موضوع ” مراكز رشد و راهکارهای محصول محوری دستاوردهای پژوهشی “
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 63000 تومان

بخشی از متن:

 

 

فرمت: ppt

تعداد اسلاید: 55

 

فهرست مطالب:

تفاوت علم و فناوری

فناوري چيست؟

تعريف مطلوب از فناوري:

ایده های کسب و کار

تفاوت نوآوری و اختراع

مفاهیم نظری تجاری سازی

اصول و ضوابط تجاری سازی

انكوباتور( Incubator) چيست؟

نهاد مركز رشد يا ( Incubator) چيست؟

در مركز رشد چه خدماتي ارائه مي شود؟

نقش مراکز رشد در اقتصاد دانش بنیان (اقتصاد دانایی)

اقتصاد دانايي محور چه نوع اقتصادي است؟

نشانگرهاي اقتصاد دانايي

چه عواملي دانايي را افزايش مي دهد؟

ديدگاه دانايي محور چه نوع ديد گاهي است؟

درصد نرخ بازگشت سرمايه

برآورد نيروي شاغل هندي در IT

تغيير راهبرد هنديها به جمعيت

تغيير راهبرد اشتغال

خطر پذيري سرمايه‌گذاري

مقايسه اقتصاد ايران و تركيه

اهميت مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فنّاوري در توسعه دانايي محور

آسيب پذيري پارك‌ها

اهم دستاوردهاي مورد انتظار از فعاليتهاي پارک ها و مراکز رشد علم  و فنّاوري

تاريخچه شهر كهاي علمي و تحقيقاتي-پاركهاي علم و فنّاوري- مراكز رشد در دنيا

چرا شهرك سازي از رونق افتاده است ؟

چرا توسعه مراكز رشد رونق يافته است ؟

تاريخچه شهركهاي علمي و تحقيقاتي – پارك هاي علم و فنّاوري- مراكز رشد در ايران

آغاز مراكز رشد

چه گروههايي مي توانند مؤسسين مراكز رشد باشند؟

مراكز رشد  شركت هاي موفقي را ايجاد كرده  و خطر سرمايه گذاري را كاهش مي دهند

صنعت مركز رشد رو به ترقي مي رود

مركز رشد تجاري يكي از با ارزش ترين توسعه )نمو( اقتصادي است

تاسیس شرکت دانش بنیان

تعریف شرکت دانش بنیان

شاخص های عمومی

شاخص های اختصاصی (الزاما باید احراز شوند)

فرآیند اجرایی تشخیص شرکت دانش بنیان

کارگزاران برای بررسی دانش بنیان بودن شرکت‌ها

فهرست کالاهای دانش بنیان

 

قسمتی از متن:

¬ خدمات پشتيبانی 

 (خدمات مکان فعالیت، دسترسي به تلفن و دورنگار، مبلمان اوليه فضاها، كارپردازي و خدمات دبيرخانه‌اي،  امكان استفاده از اتاق‌هاي كنفرانس،  تجهيزات سمعي و بصري و دستگاه‌هاي فتوكپي و تكثير )

خدمات اطلاع‌رساني

 (دسترسي به اينترنت، دسترسي به كتابخانه و مراكز اطلاع رساني و نرم‌افزارهاي رايانه‌اي)

¬خدمات مشاوره‌اي و آموزشي

 (مشاوره‌هاي مديريتي، مالي و بازرگاني، خدمات حسابداري و حقوقي، برگزاري  سمينار و يا كارگاه‌هاي آموزشي مورد نياز براي شركت هاي تازه تاسيس)

 

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها