دانلود تحقیق بازاریابی شبکه ای
تحقیق بازاریابی شبکه ای
بسیاری از دوستان در یکی دو ماه گذشته بارها و بارها از من پرسیده اند که حقیقتاً بازاریابی شبکه ای چیست؟ آیا بازاریابی شبکه ای همان طرحها یا بازاریابی هرمی یا اصطلاحاً pyramid scheme است؟ آیا این نوع بازاریابی مشروع است و آیا از لحاظ مذهبی ایرادی به آن وارد است؟ و بسیاری سوالات مهم دیگر چون این که تعداد افراد فعال در زمینه بازاریابی شبکه ای در ایران چه تعداد است و آینده این نوع فعالیت ها با توجه به تغییر و تحولات سیاسی اخیر در ایران چگونه است؟
همان طوری که قبلاً نیز گفته ام، بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار یا business model است، یک فرصت یا امکان است برای کسب درآمد، یک راه یا مسیر از قبل تعیین شده است برای کار کردن و داشتن یک فعالیت کاری و نوع بازاریابی، قطعاً با pyramid scheme تفاوت دارد. در بازاریابی شبکهای یا Network Marketing یا MLM (بازاریابی چند سطحی) ما با محصول یا خدماتی سر و کار داریم که مصرفی هستند. یعنی این کالا یا خدمات مورد نیاز گروهی از مشتریان هدف بوده و توسط آنان به مصرف میرسد. در طرح های هرمی، کالا یا خدماتی در میان نیست و افراد به نوعی استخدام میشوند تا نام یا ورقهی کاغذی یا کوپنی را سر زبان ها بیاندازند و همین (چیزی که الزاماً مورد نیاز مردم هم نیست) و از قبل این فعالیت (که قطعاً کار هم نمیشود آن را نامید) درآمدی کسب میکنند. در بازاریابی شبکه ای افرادی که خود مصرف کننده کالا یا خدماتی هستند، با توجه به این که از کیفیت آن کالا یا خدمات رضایت دارند، استفاده از کالا یا خدمات مورد نظر را به دیگران توصیه میکنند و چنان چه میبینید، محور اصلی این نوع فعالیت وجود مشتری و یا نیاز اوست.
این فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت word، در اختیار شما قرار می گیرد.
فایل قابل ویرایش است.
- هوش مصنوعی در تبلیغات - آبان 16, 1403
- روش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتی - تیر 5, 1403
- مدیریت بازاریابی(پاورپوینت ) - تیر 5, 1403