دانلود تحقیق بازاریابی شبکهای در مقابل بازاریابی وابسته
تحقیق بازاریابی شبکهای در مقابل بازاریابی وابسته
در این تحقیق بازاریابی شبکهای در مقابل
بازاریابی وابسته مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آن چه
شما در این تحقیق دریافت می کنید، اشاره شده است:
بازاریابی شبکه ای در مقابل بازاریابی
وابسته
«بازاریابی شبکه ای» با «بازاریابی
وابسته» تفاوت دارد. در این مقاله به این تفاوت پرداختهام و تعریفی هرچند کوتاه
درباره هریک، به طور جداگانه ارائه کردهام.
بازاریابی شبکهای چیست؟ آینده بازاریابی
شبکهای را چگونه می بینم؟ روان شناسی و جامعه شناسی بازاریابی شبکهای چیست و
… اکنون در ادامه مقاله کوتاهی که چندی پیش در خصوص توضیح و تعریف مختصری از این
که بازاریابی شبکهای چیست نوشتم، قصد دارم در این مقاله به برخی از سؤالات بالا
بپردازم.
آمار و ارقام دقیقی در اختیار نداریم و
البته در ایران این چندان هم موضوع تازه ای نیست و تقریباً همه ما به آن عادت کردهایم،
اما گفته میشود که گویا در ایران در حال حاضر، نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر (و به
روایتی دیگر تا ۳۵۰ هزار نفر) تنها روی بازاریابی شبکهای گلدکوئست کار میکنند.
اما با توجه به اتفاقاتی که اخیراً برای فعالیت این شرکت در ایران رخ داده است،
فعالیت ها تا زمانی که گلدکوئست مراحل قانونی اش را پشت سر بگذارد و دفترش را به
صورت قانونی در ایران راه اندازی کند به نوعی کند یا متوقف شده است. این حقیقتاً
جالب است که اکثر افرادی که در زمینه بازاریابی شبکه ای کار میکنند، فکر می کنند
که بازاریابی شبکه ای یعنی گلدکوئست و گلدکوئست یعنی بازاریابی شبکه ای. علت این
موضوع، سابقهی دیرینه دارد در فرهنگ شنیداری – و اکثراً بدون مطالعه و تحقیق – ما
ایرانیها، حتماً شما هم این را شنیده اید که در زمان هایی نه چندان دور، اکثر
کالاهایی که توسط تجار برای اولین بار به کشور وارد میشدند و مورد استفاده عموم
قرار میگرفتند، به نوعی نام تجاری خود را تا آن حد بین مردم جا می انداختند که
گویی تنها نوع کالای تولید شده، فقط همان «مارک» تجاری بوده است و بس. یک زمانی
اگر مردم میخواستند بگویند آبگرمکن یا بخاری جدیدی خریده اند، میگفتند یک
«دئوترم» جدید گرفتهاند، برای «دستمال کاغذی»، میگفتند «کلینکس»، مایع نرم کننده
لباس را می گفتند و برخی هنوز هم می گویند «سوسافت»، یا وقتی می خواهند به مته
و درل (دستگاهی برای سوراخ کردن دیوار یا سقف) اشاره کننده، میگویند «بلک انددکر»
حال آن که، این ها نامهای تجاری هستند و ده ها مارک تجاری دیگر نیز دارند همان
نوع کالا را عرضه می کنند.
حالا حکایت «بازاریابی شبکه ای» است.
مدلی برای بیزنس یا کسب و کار، برای داشتن نوعی درآمد که به آن Residual
Income گفته میشود و با توجه به دایره نفوذ
افراد و تکیه بر یک تساعد هندسی گسترش می یابد. تأکید ما برای ایجاد آگاهی در
میان مردم این قسمت قضیه است که «برای هر نوع کالای مصرفی یا خدمات، میتوان از
مدل بیزنس «بازاریابی شبکه ای» استفاده کرد.» – اینترنت و دیگر استراتژی های
بازاریابی اینترنتی به عنوان ابزار یا خدماتی قوی می توانند به کمک «بازاریابی
شبکه ای» آمده، گسترش و نفوذ آن را سرعت دهند.
این فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و
متن اصلی می باشد که با فرمت word در اختیار شما قرار می
گیرد.
فایل قابل ویرایش است.
- روش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتی - تیر 5, 1403
- مدیریت بازاریابی(پاورپوینت ) - تیر 5, 1403
- تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری( ppt ) - تیر 5, 1403