تحقیقات بازاریابی و استراتژی فروش در شرکت هوندا
تحقیقات بازاریابی و استراتژی فروش در شرکت هوندا
شناخت بازار هدف ومدیریت ذائقه مشتریان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.و این امر بدون زندگی با مردم و پی بردن به علایق آن ها به این آسانی که فکر می کنیم ؛نیست. نمونه موردی در شناخت و مدیریت ذائقه مشتریان،شرکت هوندا موتور و حضورآن در بازارآمریکاست که به دلیل عدم شناخت دقیق و عدم ایجاد ذائقه مناسب درمشتریان هدف تا مرز شکست هم پیش می رود.«موفقیت هوندا در بازار آمریکا، شاید یک اتفاق بود. هوندا در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی به سختی کوشید تا به بازار آمریکا رخنه کند. در آن زمان، موتورسیکلتهای کوچک موسوم به سوپرکاب ۵۰ سیسی این شرکت در ژاپن به فروش میرفت. اما آنها تصمیم گرفتند با ساخت موتورسیکلتهایی بزرگتر برای آمریکا به رقابت با شرکت هارلی دیویدسون بپردازند. این استراتژی با شکست مواجه شد و فقط اعضای تیم سه نفره هوندا در آمریکا، موتورسیکلتهای کوچک خود را همراه داشتند و در روزهای تعطیل از آن در مسیرهای خاکی و تپهای استفاده میکردند. دیدن کارکرد عملی این موتورسیکلتهای ۵۰ سیسی به قدری برای شهروندان آمریکا و عاشقان طبیعت جالب بود که هوندا تصمیم گرفت استراتژی خود را به فروش آنها تغییر دهد، موتورسیکلتهایی که بسیار سبک، ساده و ارزانقیمت بودند و کارکردی متفاوت داشتند.»
هوندا به این شکل، اشتباه خود را اصلاح کرد و استراتژی مناسب را در پیش گرفت. اما اگر از همان ابتدا به یک قانون ساده توجه کرده بود، میتوانست از ماهها تکاپو و فروش تقریبا صفر، اجتناب کند:
مهمترین عامل رشد یک کسبوکار یا استارتآپ بهکارگیری استراتژیهای اصولی است. شاید در نگاه اول درک این موضوع که شرکتهای بزرگ در گذشته بسیار کوچک بودهاند و با سرمایههای اندک این راه را آغاز کردهاند، دشوار به نظر برسد اما باید دانست کسبوکارهایی که به چنین جایگاههایی رسیدهاند، با انتخاب استراتژیهای درست و معقول، رشد مناسبی در طول چندین سال را تجربه کردهاند. کسبوکارهای کوچک با توجه به عوامل متعدد و موقعیتهای گوناگون، گزینههای زیادی برای انتخاب کردن دارند تا بتوانند سهم بازار بیشتری بدست آورند.
فهرست مطالب:
پیروزی هوندا با موتور گازی.. ۸
بازاریابی و فروش… ۱۰
طریقه ی بازاریابی موتور هوندا چگونه است؟. ۱۰
از سرهمبندی کردن موتور تا فروش ۱۰۰ هزار واحد موتورسیکلت.. ۱۰
تغییر استراتژی هوندا برای اروپا؛ تمام محصولات هیبریدی و الکتریکی می شوند. ۱۲
استراتژیهای توسعه کسبوکار. ۱۴
متنوعسازی غیرمتمرکز. ۱۴
ادغام بالادستی.. ۱۶
ادغام پایین دستی.. ۱۶
ادغام افقی.. ۱۶
توزیع مشترک.. ۱۸
انتقال تکنولوژی.. ۱۸
تولید همزمان و همراستا ۱۸
بیوگرافی سویچیرو هوندا، موسس شرکت هوندا و معروف به هنری فورد ژاپن. ۱۸
تاسیس شرکت هوندا (Honda Motor Co). 23
تولید خودرو. ۲۴
زندگی شخصی.. ۲۶
مقاله ؛هزینه یابی بر مبنای هدف و استراتژی مدیریت هزینه در شرکت های خودروسازی.. ۲۷
روشهای بازاریابی و تبلیغات موتور هوندا ۳۷
رشد بازاریابی و فروش هوندا در آمریکا ۴۳
هوندا سیویک و رشد فروش در تحریم نفتی.. ۴۳
استراتژی بازاریابی سبز در هوندا سیویک… ۴۳
شعار تبلیغاتى هوندا : ۴۳
تطبیق استراتژی های بازاریابی هوندا با شرایط بازار. ۴۳
روش بازاریابی هوندا ۴۴
استراتژی هوندا ؛ ساده سازی قیمت.. ۴۴
استراتژی هوندا ؛ ساده سازی قیمت.. ۴۴
مدل کسب و کار متفاوت هوندا ۴۴
موفقیت تصادفی.. ۴۵
توجه به خلا بازار. ۴۶
خداحافظی با دیزل؛ سلام به برقیهای بیشتر. ۴۶
موتور هوندا و روش بازاریابی و تبلیغات.. ۴۸
صنعت بازاریابی شرکت هوندا موتور….. ۵۰
استراتژی بازاریابی هوندا در آمریکا ۵۱
مدلهای هوندا در امریکا ۵۲
رقابت هوندا و مرسدس بنز در رضایت مشتری.. ۵۲
استفاده کارآمد از تحقیقات بازار برای ساخت محصولات نوآورانه، درسهایی از موفقیت و شکست همزمان هوندا ۵۲
درک جوانان و خواستههایشان. ۵۴
واکنش بازار به المنت.. ۵۵
دلایل شکست هوندا المنت.. ۵۶
بنگاههای برتر جهانی -شرکت هوندا (HONDA). 56
سیویک و اکورد؛ دو اعجوبهی هوندا در بازار ایران. ۵۹
داستان زندگی هوندا، مردی که کارخانه هایش دو بار کاملا ویران شدند ولی ….. ۶۳
تاریخچه شرکت هوندا ۶۳
داستان هوندا ۶۴
تاریخچه و تبلیغات شرکت هوندا ۷۴
ورود هوندا به آمریکا ۷۴
تبلیغات پا به میدان گذاشت.. ۷۴
چشم انداز و مأموریت.. ۷۶
جهت گیری بازاریابی هوندا برای مقابله با کرونا ۷۷
برند هوندا ۷۸
تاریخچه و پیدایش.. ۷۸
ورود برند هوندا به آمریکا ۷۹
چشم انداز هوندا ۸۰
بازاریابی و شگردهای تبلیغات موتور هوندا ۸۰
بنیان گذار شرکت هوندا ۸۰
بزرگترین کارخانه موتور سیکلت سازی جهان. ۸۱
بازاریابی و فروش در هوندا به چه صورت است ؟. ۸۲
بازاریابی و فروش در هوندا به چه صورت است ؟. ۸۳
بازاریابی و فروش هوندا ۸۳
رشد فروش هوندا ۸۴
میزان فروش داخلی هوندا در ژانویه ۲۰۲۱٫ ۸۴
هوندا پایلوت ۲۰۱۸، انتخابی برای کسانی که مینی ونها را دوست ندارند. ۸۵
ظاهر خوش قد و بالا همچون یک شاسی بلند تمامعیار. ۸۶
پیشرانه و گیربکس و مشخصات فنی هوندا پایلوت.. ۸۸
فوتبالیست ژاپنی مشهور توکن شخصی راه اندازی کرد!. ۹۰
نسل جدید هوندا N-One برای بازار ژاپن معرفی شد. ۹۱
نقشه جدید هوندا چه بود؟. ۹۳
The Cog (تبلیغ ویدیویی چرخ دنده). ۹۴
رقابت نفسگیر تولیدکنندگان خودرو در بازار جهانی.. ۹۵
استفاده تبلیغاتی هوندا از شخصیت های دیسنی.. ۹۶
دزد مشتریان هوندا و تویوتا مشخص شد! ۹۸
هوندا غیرممکن را ممکن می سازد! ۱۰۱
کانسپت هوندا، پلی به آینده! ۱۰۱
آکورا ناموفق در تست! ۱۰۴
تصویری تخیلی از اتومبیل های مسابقه ای در سال ۲۰۲۵٫ ۱۰۶
آینده طرح های خودروهای مسابقه ای : مواد و سوخت.. ۱۰۸
آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول ۱٫ ۱۱۰
هوندا، جت خصوصی میسازد! ۱۱۳
پرواز نخستین جت هوندا صورت پذیرفت! ۱۱۶
سه خودروساز برتر ژاپنی و تعهد همکاری! ۱۱۸
لاک پشت در لباس خرگوش؛ ۱۰ خودرو ظاهرا اسپرت اما واقعا کُند. ۱۲۱
پورشه کاین. ۱۲۱
هیوندای ولاستر. ۱۲۲
تویوتا سلیکا ۱۲۳
دوج دارت.. ۱۲۴
میتسوبیشی لنسر جی تی.. ۱۲۴
مزدا MX-5 میاتا ۱۲۵
DeLorean DMC-12. 126
هوندا CR-Z. 126
تویوتا جی تی ۸۶٫ ۱۲۷
پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت.. ۱۲۸
هونداCR-V.. 129
مینی کوپرCountryman. 129
نیسانRogue. 130
تویوتا هایلندر هیبریدی.. ۱۳۱
تویوتاRAV-4. 131
منابع و مآخذ: ۱۳۳
- هوش مصنوعی در تبلیغات - آبان 16, 1403
- روش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتی - تیر 5, 1403
- مدیریت بازاریابی(پاورپوینت ) - تیر 5, 1403