بررسی وضعیت بازار رسانی و بازاریابی زیره و زرشک
بررسی وضعیت بازار رسانی و بازاریابی زیره و زرشک
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 204 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 223 |
دریافت فایل
مقدمه
تحقیق برای افزایش صادرات غیرنفتی كه در كشور ما امری الزامیاست. دراین مورد گرچه در مقاطعمختلف زمانی چه قبل و چه بعد از انقلاب تحقیقاتی انجام شده است اما اقدامات مؤثری آنچنانكه باید و شایدهنوز صورت نگرفته است. تجربه كشورهای موفق در امر توسعه اقتصادی نشان داده كه تجارت خارجی نقشبسیار مهم و تعیین كنندهای در فرایند توسعه این كشورها ایفا كرده و به طور قطع میتوان گفت كه هیچكشورتوسعه یافته و تازه صنعتی شدهای را نمیتوان یافت كه بدو توسعه تجارت و تكیه بر صادرات خود به اینامر نایل شده باشد. الگوی توسعه متكی به صادرات امروزه تقریباً در میان اكثر كشورهای در حال توسعه بهصورت مدل غالبی درآمد است و از این رو مشاهده میكنیم كه طی 1980 بسیاری از این كشورها بسویخصوصی سازی و كاهش دخالتهای دولت در اقتصاد، مقررات زدایی، آزادسازی تجاری، تلاش در جهتجلب سرمایههای خارجی و به طور كلی در جهت حاكمیت عناصر اقتصاد بازار اهتمام كردهاند. نظریه تجارتبه عنوان متور رشد اقتصادی دارای مخالفین و موافقین زیادی است. پر بیش و سنیگر از جمع مخالفان ایننظریه بویژه در كشورهای درحال توسعه بودهاند و دلیل این امر را تخریب رابطه مبادله تجاری این كشورهامیدانند زیرا این كشورها صادر كننده مواد خام و وارد كننده محصولات نهایی میباشند و قیمت مواد خامنسبت به محصولات نهایی روز به روز در حال كاهش است برخی دیگر از نظریهپردازان اقتصادی همانندریكاردو، هگچر اهلین و كروگمن از موافقین رابطه مثبت بین رشد اقتصادی و تجارت خارجی بوده و دلیل اینامر را عمدتاً در مزیتهای نسبی و فراوانی نسبی عوامل تولید در بین كشورهای مختلف میدانند اما نكته ایناست كه به مرور زمان و بویژه پس از جنگ جهانی دوم از تعداد مخالفین كاسته شده و بر تعداد موافقین افزودهشده است به دیگر سخن دیدگاه صاحبنظران در مورد نقش مثبت و مؤثر تجارت خارجی در رشد اقتصادیروز به روز خوشبینانهتر شده و آنرا به یك اصل تبدیل مینمایند.
در سالهای اخیر جهت توسعه اقتصادی كشور واستفاده از تجارت خارجی به عنوان یكی از محورهایاصلی رشد وتوسعه اقتصادی، افزایش ذخایر ارزی، ایجاد زمینههای اشتغال و رونق كسب و كار برای صنایعمختلف و رهایی از اقتصاد تك محصولی نفت، روند پژوهش دراین مورد شتاب بیشتری گرفته است هرمحصولی كه صادر میشود در منطقه تولید آن محصول رشد و توسعه اقتصادی ایجاد میشود. جهت افزایشصادرات به فعالیت بازاریابی و تدوین استراتژیهای مؤثر برای ورود به بازارهای جهانی باید بیشتر و بهترپرداخته شود. جوان بودن جمعیت كشور، توسعه صادرات را میتواند به عنوان یكی از استراتژیهای ایجاداشتغال منظور داشت جهت وارد شدن به بازارهای جهانی نیازمند طراحی استراتژی مناسب بازاریابی بینالمللی میباشیم در شروع قرن 21 جهان با دو تحول تغییر اساسی مواجه است.
- روش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتی - تیر 5, 1403
- مدیریت بازاریابی(پاورپوینت ) - تیر 5, 1403
- تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری( ppt ) - تیر 5, 1403