آموزش های حرفه ای بازاریابی

بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی

Rate this post

دانلود بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی

بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی

بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 45800 تومان

بخشی از متن:

تحقیق بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی در حجم 61 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:

وروديه ها Entrance Fees

در ايران نرخ وروديه بين ايراني ها و خارجي ها متفاوت است. كه به مسافر خارجي مي گوييم كه دولت براي مردم سوبسيد مي دهد تا آنها را تشويق كند. طبق Itinarary امكان را در نظر گرفته و ليست هزينه ها را از ميراث فرهنگي گرفته و محاسبه مي كنيم.

باربري Porterage

معمولاً مي گويند دو قطعه براي هر نفر two pieces per person  مثلا باربر فرودگاه براي هر تكه بار 300 تومان مي گيرد براي برگشت هم همينطور كه براي تمام مسيرها آنرا جمع ميكنيم، براي هتلها هم شايد خودشان عدد بدهند. اگر هتل عددي را تعيين نكرد خودمان براي باربري هاي هتل مبلغي را به عنوان انعام در نظر مي گيريم كه مجموع اينها را به عنوان Portrage به حساب مي آورند.

 

بيمه Insurance

مسافر بيمه مي شود تا در صورت بروز خطر بتوان از آن استفاده كرد (بيمه سفر) مثلاً در تور داخل شهر 10 تومان و در تور خارج شهر 50 تومان و براي تور Outgoing بيشتر خواهد بود كه باز هم ارزش خود را دارد. براي تورهاي ورودي  كشور خودشان بيمه را انجام ميدهد و تور خارجي را ما خودمان بيمه مي كنيم. در نتيجه تور در تور Incoming هزينه ندارد.

رواديد Visa

تور داخلي ويزان ندارد اما براي تور خارجي ويز ا با هزينه مشخص وجود دارد. در تور ورودي هزينه ويزا در كشور مبدا پرداخت مي شود. در ايران براي تورهاي ورودي خدماتي انجام مي شود تا در كار تسريع شود. اينجا منتظر نمي مانيم تا سفارت ايران در آن كشور اقدام كند و جواب بدهد چون ما نگرانيم شايد ويزا دير شود و ما نتوانيم تور را اجرا كنيم . براي اينكار به وزارت امور خارجه مي رويم و روز مورد نظر براي دريافت ويزا كه هزينه اي هم براي فرد بابت آن پرداخته ايم و در كشور مبدا پرداخت شده مراجعه مي كنيم.

هدايا Gifts

اكثر تور گردانان دنيا چنين كاري را انجام نمي دهند. اما اينكار تاثير زيادي دارد. منظور از Gift هديه بسيار ساده اي است كه معمولاً صنايع دستي آن كشور است كه جاي ديگري پيدا نميشود و چون در دسترس همه نيست براي مسافر اهميت دارد. دادن كادوي كوچك در روز آخر مثلا حدود 400 يا 500 تومان معادل نيم دلار تاثير بسزايي دارد.

Fixed Costs

هزينه هاي ثابت

حمل و نقل Transportation

راهنما Guide

حمل و نقل transportation

اتوبوس و راننده كه در اينجا Transfer را هم شامل مي شود . طبق برنامه يك ترانسفر ممكن است كافي باشد. ترانسفر و ترانسپورتهاي مورد نياز را در نظر گرفته و مجموع آنرا محاسبه ميكنيم. كه بهتر است اگر برا پرواز برويم اتوبوس محلي مي گيرمي و ناهار و شام ندارد. اما در سفر با اتوبوس اقامت و خوراك راننده را هم بايد در نظر گرفت كه با Motorcoach company صحبت مي كنيم كه بهتر است هزينه راننده با خودمان باشد. زيرا شايد خود Motoroach Company بگويد خودم هزينه را حساب مي كنم ولي در عمل به او پول كمي بدهد كه راننده را از آمادگي كامل ساقط كند. پس خودمان هزينه را مي دهيم تا راننده بتواند بخوبي كارش را انجام دهد.

راهنما Guide

در اينجا صحبت از Guide خود شدن است و با Leader كاري نداريم زيرا او هم مانند يك مسافر براي ما هزينه دارد. مانند هتل پرواز حمل و نقل بيمه و غيره پس به سراغ Guide مي رويم كه پرداخت حقوق و هزينه هاي ديگر او را در نظر مي گيريم.

پرداخت 120000 = 12 روز X 10000 روزي

هزينه ها مي تواند هر كدام از هزينه هاي متغير باشد . هتل كه به تعداد گروه بستگي دارد مثلاً 30 نفر يك اتاق مجاني به راهنما. هزينه مثل براي راهنما ريالي است و مانند مسافر دلاري نميباشد . مجموع پرداخت و هزينه ها را هزينه راهنما مي گويند . وروديه ندارد زيرا همراه با گروه كارت را نشان مي دهد. برابري ندارد راهنما مي گويند. وروديه ندارد زيرا همراه با گروه كارت را نشان مي دهد . باربري ندارد . راهنماي داخلي براي بيمه هزينه چنداني ندارد و بهتر است بيمه شود. راهنما ويز ا ندارد زيرا در همان محل است و با ليدر فرق مي كند. راهنما هديه ندارد.

ديگر هزينه هاي متفرق مثل انعام، رفع مشكلات ، انعام به رستورانها براي خدمات بهتر وهزينه هاي پيش بيني نشده كه مبلغي را براي آن در نظر مي گيريم.

حالا كه A – هزينه هاي متغير B- هزينه هاي ثابت مشخص شد نرخ تور را محاسبه مي كنيم هزينه هاي متغير كه عيناً بايد براي همه مسافرين هزينه شود را با هزينه هاي ثابت جمع كرده تقسيم بر تعداد مسافر مي كنيم . تذكر اينكه در اينجا ليدر به عنوان تعداد نيست.

مجموع هزينه ثابت و متغير هر نفر          ‍‍C= تعداد مسافر : A+B

تا اينجا هزينه هر نفر و ليدر هم مثل بقيه حساب شده كه قرار است ليدر مجاني بيايد و سرشكن روي مسافر شود.

مجموعه هزينه هاي هر نفر با ليدر مجاني كه سرشكن شده D= تعداد مسافر : C+C

هزينه + درصدي از آن كه بطور متداول سود 15 تا25% است D+%D

شايد تور را بدون سود در نظر بگيريد البته اين سود سود ناخاص است كه هزينه هاي جاري و سربار شركت را هم بايد در نظر گرفت آب ، گاز، تلفن ، فاكس و حقوق كاركنان.

از 20% سود 7% هزينه هاي جاري شركت است (over head charges) كه 17% سود براي ما باقي مي ماند.

نرخ ميزبان تور D-%D=E

سود خالص براي تور قابل محاسبه نيست.

حال نرخ اين تور را به تور گردان Cli/n  nt اعلام مي كنيم . اينها همه محاسبات Receptive To- Operator بوده حال Client To – Operator بايد محاسبات خود را انجام دهد.

هزينه ويزا پرواز بيمه و حقوق و هزينه هاي ليدر كه شايد بصورت پرواز مجاني باشد كه آنصورت حذف مي شود و شايد هم بيمه مجاني باشد. مجموع هزنيه هاي هر نفر داخلي و خارجي مساويست با L

(تعداد مسافر: Leader+ بيمه H + ويزا G + پرواز F)

نرخ تور   Client to Operator M= L+%L

معمولاً Client تور را به فروشنده ها ميدهد.

پس نرخ نهايي تور كه توسط مسافر پرداخت ميشود N= كميسيون فروشنده 5% + نرخ تور M

اين نرخ را مي نويسيم بعد كنار آن نرخ Supplement را براي مسافر اگر اتاق يكنفره مي خواهد مي نويسيم . مثلاً 310 $ براي SGL (supplement)

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی

Loading

digital-marketer.ir
author-avatar

درباره digital-marketer.ir

عاشق یادگیری در حوزه بازاریابی دنیای دیجیتال با سابقه 11 سال فعالیت اینترنتی , سئو , تولید محتوا و فروش هزاران محصول در فضای وب فارسی و هزاران عبارت در صفحه اول گوگل متخصص در فروش انفجاری محصولات فروشگاه های اینترنتی.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها